SLI opstelling en dual screen

Pagina: 1
Acties:
  • 739 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 10:33
Ik heb een SLI opstelling hiero maar mis toch mn dual screen

Ik zat te denken om dan ook een pci videokaartje er bij in te proppen

Zou dit werken?
heb zo geen kaartje hiero dus voor dat ik wat koop was ik benieuwd of iemand dit al had geprobeerd

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:51
dacht ergens gelezen hebben van iemand die het geprobeerd had maar geen succes had gehad ..

Verwijderd

gasemans schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:10:
Ik heb een SLI opstelling hiero maar mis toch mn dual screen

Ik zat te denken om dan ook een pci videokaartje er bij in te proppen

Zou dit werken?
heb zo geen kaartje hiero dus voor dat ik wat koop was ik benieuwd of iemand dit al had geprobeerd
Je moet zelf zoeken.. tweakers is geen helpdesk.. Forum staat er echt VOL mee...

SLi en je mist een Dual setup ? Dit kan zelfs met 1 kaart, dus je vraag snap ik ook niet.. Bedoel je triple mischien ? of quad opstelling ? gebruik eerst de search zou ik zeggen...

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 10:33
Ik was gewoon benieuwd of er iemand al mee heeft zitten spelen

Als je SLI inschakkelt dan is DUAL screen niet meer mogelijk met die 2 kaarten
dus zo raar is die vraag echt niet

Heb ondertussen al van iemand anders antwoord gekregen dat een pci kaart wel werkt

even ter info voor 70373R

dit is een stukje van NVIDIA FAQ
How many monitors are supported with SLI in Multi-GPU mode?
When in Multi-GPU mode, SLI currently supports one monitor. When in Single-GPU mode, users have the ability to use up to 4 monitors using nView Multi-Display Technology and Windows XP Dualview.

[ Voor 40% gewijzigd door gasemans op 23-02-2006 22:54 ]

• sknnr.nl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-03-2022

sknnr.nl

Set Back & Relax

[deleted]

[ Voor 123% gewijzigd door sknnr.nl op 24-02-2006 09:32 . Reden: bogus post ]

LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik kan je er wel een beetje mee helpen.

Ik heb 2x een 6600GT in SLI en wist van tevoren niet dat het niet mogelijk was om met SLI aan twee schermen tegelijk aan te sturen. Nu heb ik dus een CRT monitor op m'n bureau, en een beamer voor films aangesloten, en baalde ik als een stekker.

Er waren twee problemen:

- Met SLI ingeschakeld werkte de beamer niet
- SLI in- en uitschakelen vereiste een reboot (echt heel irritant is dat).
Met de nieuwere drivers schijnt dat niet meer te hoeven, maar bij mij werkt dat niet. Mijn PC crasht nu zodra ik SLI aan- of uitzet |:( dus staat het nu uit. Ik kijk veel films en één van mijn videokaarten zit nu te niksen in de PC :| :/ :Z

Toen hoorde ik dus van de mogelijkheid om er een PCI videokaartje erbij te prikken.

Allereerst probeerde ik het met een tweetal S3 Trio kaarten die ik nog had liggen. Windows kon ze niet aan de praat krijgen, er stond een geel uitoepteken bij in apparaatbeheer met de veelzeggende tekst: "Code 10 kan het apparaat niet starten". Kennelijk waren die dingen te oud of te crappy, daar moet je maar naar gissen.
Ik op internet een ATI (zo zat was ik onderhand van nVidia) 7500 PCI besteld. Die werd correct gedetecteerd en in principe kan je daarmee een tweede scherm aansturen, maar daarop kan je niet hetzelfde laten zien als op je hoofdscherm (cloning). Het is alleen nuttig als je twee desktop schermen naast elkaar hebt staan op je bureau, maar dat gaat dus niet op voor mijn beamer. Ook kan je een video overlay (film dus) alleen laten zien op de primaire kaart: dat is dus OF de twee SLI kaarten, OF het PCI kaartje. Kies ik alleen de PCI kaart als primaire kaart, lopen games OOK via die kaart, waardoor de krachtige SLI kaarten uit hun neus eten.

De PCI kaart er maar weer uitgehaald dus.

Zoals gezegd, momenteel heb ik SLI uitgeschakeld en heb ik er vrede mee. Ik heb ontzettend spijt van mijn aanschaf en ik schijt dunne spetterpoep op dat hele SLI concept, had honderd keer zo lief een enkele 6800 GT gehad. Ik heb hiervoor twee generaties ATI kaarten gehad die ook nog eens gebruiksvriendelijker waren met TV-out (voor de beamer dus) en beter omgingen met DVD en 720p videomateriaal, beide worden nu niet goed weergegeven op beamer (respectievelijk blokkerig en de onderste en bovenste helft van het beeld omgekeerd).

Ik wacht onderhand al driekwart jaar op een driver release waarop dualscreen mogelijk is met SLI aan, maar steeds weer word ik teleurgesteld. Technisch gezien moet dat gewoon mogelijk zijn, als je toch het beeld kloont kan de ene videokaart nog steeds de even beeldlijnen berekenen en de andere de oneven. Zo moeilijk kan het toch niet zijn, jezus.

[ Voor 12% gewijzigd door Captain Pervert op 25-02-2006 03:49 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Captain Pervert schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 03:42:
Ik kan je er wel een beetje mee helpen.

Ik heb 2x een 6600GT in SLI en wist van tevoren niet dat het niet mogelijk was om met SLI aan twee schermen tegelijk aan te sturen. Nu heb ik dus een CRT monitor op m'n bureau, en een beamer voor films aangesloten, en baalde ik als een stekker.

Er waren twee problemen:

- Met SLI ingeschakeld werkte de beamer niet
- SLI in- en uitschakelen vereiste een reboot (echt heel irritant is dat).
Met de nieuwere drivers schijnt dat niet meer te hoeven, maar bij mij werkt dat niet. Mijn PC crasht nu zodra ik SLI aan- of uitzet |:( dus staat het nu uit. Ik kijk veel films en één van mijn videokaarten zit nu te niksen in de PC :| :/ :Z

Toen hoorde ik dus van de mogelijkheid om er een PCI videokaartje erbij te prikken.

Allereerst probeerde ik het met een tweetal S3 Trio kaarten die ik nog had liggen. Windows kon ze niet aan de praat krijgen, er stond een geel uitoepteken bij in apparaatbeheer met de veelzeggende tekst: "Code 10 kan het apparaat niet starten". Kennelijk waren die dingen te oud of te crappy, daar moet je maar naar gissen.
Ik op internet een ATI (zo zat was ik onderhand van nVidia) 7500 PCI besteld. Die werd correct gedetecteerd en in principe kan je daarmee een tweede scherm aansturen, maar daarop kan je niet hetzelfde laten zien als op je hoofdscherm (cloning). Het is alleen nuttig als je twee desktop schermen naast elkaar hebt staan op je bureau, maar dat gaat dus niet op voor mijn beamer. Ook kan je een video overlay (film dus) alleen laten zien op de primaire kaart: dat is dus OF de twee SLI kaarten, OF het PCI kaartje. Kies ik alleen de PCI kaart als primaire kaart, lopen games OOK via die kaart, waardoor de krachtige SLI kaarten uit hun neus eten.

De PCI kaart er maar weer uitgehaald dus.

Zoals gezegd, momenteel heb ik SLI uitgeschakeld en heb ik er vrede mee. Ik heb ontzettend spijt van mijn aanschaf en ik schijt dunne spetterpoep op dat hele SLI concept, had honderd keer zo lief een enkele 6800 GT gehad. Ik heb hiervoor twee generaties ATI kaarten gehad die ook nog eens gebruiksvriendelijker waren met TV-out (voor de beamer dus) en beter omgingen met DVD en 720p videomateriaal, beide worden nu niet goed weergegeven op beamer (respectievelijk blokkerig en de onderste en bovenste helft van het beeld omgekeerd).

Ik wacht onderhand al driekwart jaar op een driver release waarop dualscreen mogelijk is met SLI aan, maar steeds weer word ik teleurgesteld. Technisch gezien moet dat gewoon mogelijk zijn, als je toch het beeld kloont kan de ene videokaart nog steeds de even beeldlijnen berekenen en de andere de oneven. Zo moeilijk kan het toch niet zijn, jezus.
't is dus nog steeds zo erg gesteld met de drivers van nvidia.... Ik heb tot nu toe nog maar één goed werkende driver gehad voor me geforce 4 mx440. En dat is niet de nieuwste versie. Bij alle overige driverversies is er elke keer wel een (of meer) spel(len) die niet met die driver overweg kan. Op moment heb ik een werkende driver en die update ik zeker niet.

Zodra ik een fatsoenlijk moederbord heb komt der een ati kaartje op, die lijken me (alleen al naar de drivers kijkende) vele malen beter dan nvidia....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:53
Misschien is Ultramon wat voor je?
Maak je een shortcut aan naar WMP oid aan die direct je beamer primair maakt. Bij afsluiten van het programma wordt alles autoelectrisch weer terug gezet.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
@Captain Pervert; dat je S3 Trio kaartjes niet werkten onder XP klopt helemaal, er zijn namelijk een beperkt aantal kaarten die XP ondersteund voor dual monitor. Check dit KB article voor de lijst :)
Ikzelf heb naast mijn GeForce 5200FX een Matrox Millenium en een Matrox Mystique erin (kaartjes van rond de 10-15e per stuk, check Marktplaats) en ik draai hier fijn op 3 19"'s :)

En als je alles draaiend hebt is UltraMon een must; wat een geweldig programma is dat _/-\o_

@bartgrefte: klopt, de nieuwste drivers van nVidia werken eindelijk goed met een een tv/beamer extra aangesloten op je nVidia kaart. Hiervoor ging het beeld flikkeren of kreeg je het 'tiled' te zien. De video overlay mode doet het eindelijk naar behoren :)

[ Voor 33% gewijzigd door Peedy op 25-02-2006 13:48 ]

Verwijderd

PCI kaarten werken gewoon in Dual Screen i.c.m. SLI (vermits de PCI kaart dualscreen ondersteuning heeft)

Mocht je een PCI kaart willen gebruiken dan geef je doorgaans in je BIOS de PCI kaart prioriteit boven AGP (of PCIe)

Dit lost bv het probleem op wat iemand anders hier aangaf met S3 kaarten die niet werken.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 14:52:
PCI kaarten werken gewoon in Dual Screen i.c.m. SLI (vermits de PCI kaart dualscreen ondersteuning heeft)

Mocht je een PCI kaart willen gebruiken dan geef je doorgaans in je BIOS de PCI kaart prioriteit boven AGP (of PCIe)

Dit lost bv het probleem op wat iemand anders hier aangaf met S3 kaarten die niet werken.
Dit klopt niet, zie mijn post. Er zijn namelijk een beperkt aantal kaarten die XP ondersteunt met dualscreen, en daar is de S3 Trio-reeks niet eentje van.

Verwijderd

bartgrefte schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 13:27:
[...]

't is dus nog steeds zo erg gesteld met de drivers van nvidia.... Ik heb tot nu toe nog maar één goed werkende driver gehad voor me geforce 4 mx440. En dat is niet de nieuwste versie. Bij alle overige driverversies is er elke keer wel een (of meer) spel(len) die niet met die driver overweg kan. Op moment heb ik een werkende driver en die update ik zeker niet.

Zodra ik een fatsoenlijk moederbord heb komt der een ati kaartje op, die lijken me (alleen al naar de drivers kijkende) vele malen beter dan nvidia....
Vergis je niet, ik moest hetzelfde doen met m'n 9800pro :( Helaas, beide grote fabrikanten lijken schijt te hebben aan backwards compatability van hun nieuwere drivers.
Pagina: 1