Toon posts:

conflict verbindingen router - HELP!!

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zit nogal in de problemen met mijn router. Ik heb een Sitecom DC-202 router en ik wilde vanmiddag de firmware upgraden, alleen is dit proces halverwege afgebroken wegens een huisgenoot die de kabels eruit trok terwijl de router bezig was.

Het gevolg hiervan is dat er nu hardware conflicten komen wanneer er meerdere PC's gebruikmaken van de router (cq aangesloten zijn op de router en ingeschakeld zijn) . Het geeft echter geen problemen wanneer er maar 1 PC is aangesloten op de router. Dan doet internet het ook gewoon.

Ook is het internet adres waarmee normaliter de router wordt bereikt (192.168.0.1) nu ook niet meer bereikbaar.

Bij het resetten van de router lijkt er niks te gebeuren..als ik deze stappen volg:
- Druk de resetknop in en houdt deze ingedrukt.
- Sluit de stroom van de router af.
- Zet de stroom er weer op terwijl u nog steeds de resetknop ingedrukt houdt
- Controleer of de LED op de router rood/groen knippert.
- Na minimaal 30 seconden of twee maal rood/groen knipperen kunt u de resetknop loslaten.

Het vreemde is ook dat de LED van 'on/off' ook maar half brandt...

Iemand die dit probleem ook heeft gehad of iets weet zodat alle PC's weer tegelijk op internet kunnen? Je helpt me er enorm mee!

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand??

Verwijderd

Opnieuw flashen dat ding. Je hebt de software kaduukie gemaakt, die moet je eerst maar eens gaan repareren. ALS ie nog te flashen is. Anders kun je er mee naar de winkel terug om hem te laten fixen door de fabrikant...

daarom staat er ook zo veel waarschuwingstekst bij firmware upgrade downloads...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 10:26 ]

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 10:25:
Opnieuw flashen dat ding. Je hebt de software kaduukie gemaakt, die moet je eerst maar eens gaan repareren. ALS ie nog te flashen is.daarom staat er ook zo veel waarschuwingstekst bij firmware upgrade downloads...
Jup wat KnetterGek zegt. als ik me niet vergis kun je een of andere erase util krijge om hem te upgrade staat vast wel ergens op de site van sitecom.nl

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Welke versie van de DC202 heb je. Er staan meerdere versie's op de www.sitecom.nl (v1, v2 etc etc).
Heb je de fabrikant al gebeld (helpdesk) :?

Evedn op de site in het engels gelezen er staat iets op erover (gegokt met v4, maar zal wel niet veel verschillen met andere versie's)

http://www.sitecom.nl/faq...&groupid=1&version=V4;001
Q How do I upgrade the firmware?

A Before you start:

An incorrect firmware upgrade can cause the router to become unusable, only carry out a firmware upgrade if advised to do so, or the Firmware version fixes a specific problem you are having.

Make sure you only have one PC connected to the router during the upgrade, and remove the network cable from the WAN port.

Via the Browser
Download the appropriate Firmware version from our downloads section (browser upgrade files end with the extension .img), and save it to a location you can browse to later. From the web configuration pages of the router go to the “Advanced Tab”, select “update Firmware”. Click “browse”, and then browse to the location of the Firmware. Select the version.img file (where version is the Firmware version number), and click “Start upgrade”

Via the Utility
Download the Firmware and utility from our downloads section. (utility upgrade files end with the extension .bin). Unzip the utility, and click setup. After installing you will find the utility under startprogramsugutil, start this program, after a while the utility will find the router device, described as something like SCxxxxxx (where xxxx corresponds to the number on the router). Click browse, and browse to the Firmware upgrade file, after selecting it, click OK to proceed with the upgrade.

Ensure the PC and the connected via the network during the upgrade process. After it has been successful, you will need to hard reset the router. The router will return to factory defaults with the upgraded Firmware.
Mag ik de TS wijzen op Attentie!! :P
Goed. Jij hebt een boeiend onderwerp of een interessante vraag en je wilt daar een topic voor openen. Neem dan even de tijd om een duidelijke topictitel te bedenken. Zo kunnen andere mensen sneller zien of het onderwerp voor hen ook interessant is. Al is een topictitel met allemaal hoofdletters lekker duidelijk, het wordt niet echt gewaardeerd, simpelweg omdat dat irritant is: "HELP [iets] DOET HET NIET !!!" is dus niet de bedoeling.

[ Voor 146% gewijzigd door aReaRe op 24-02-2006 10:46 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe flash ik mijn router? Is dat hetzelfde als erasen? Dat heb ik namelijk gedaan toen ik die firmware wilde updaten. Daar moest eerst de instelling ge-erased worden en er daarna weer opgezet worden.

Na het erasen heeft ie niet meer de nieuwe software op de router gezet, en is de router dus softwareloos (denk ik). Het ging om het ontkoppelen van het apparaat of iets dergelijks, daarna moest ik de target (als in code: 000CF600278C) voor de nieuwe software aangeven maar toen kon hij de router niet meer vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:06:
Hoe flash ik mijn router? Is dat hetzelfde als erasen? Dat heb ik namelijk gedaan toen ik die firmware wilde updaten. Daar moest eerst de instelling ge-erased worden en er daarna weer opgezet worden.

Na het erasen heeft ie niet meer de nieuwe software op de router gezet, en is de router dus softwareloos (denk ik). Het ging om het ontkoppelen van het apparaat of iets dergelijks, daarna moest ik de target (als in code: 000CF600278C) voor de nieuwe software aangeven maar toen kon hij de router niet meer vinden.
Flashen = nieuwe firmware erop zetten....

Weet je wel waar je mee bezig bent :X

Verwijderd

Topicstarter
Hehe ja ik ken de termen niet allemaal, maar met dat flashen is het juist fout gegaan...

Maar bij het assignen van de target voor de nieuwe firmware is de router spoorloos!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 11:16 ]

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-04 09:42
Wat ik zou doen, dat ding in de prullenbak gooien, zodra je de firmware upgrade en dat mislukt is er 90% niks meer mogelijk met de router. Garantie is ook over omdat de upgrade is mislukt. Meestal kan de winkel dat ook voor je doen een firmware upgrade. Of toch eventueel terug gaan naar de winkel en een nieuwe proberen te krijgen.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:16:
Hehe ja ik ken de termen niet allemaal, maar met dat flashen is het juist fout gegaan...

Maar bij het assignen van de target voor de nieuwe firmware is de router spoorloos!
Helpdesk bellen dus van Sitecom, als die flash tool die router al niet meer ziet :X

en sla die huisgenoot >:), want hij mag dokken voor een nieuwe :P

[ Voor 10% gewijzigd door aReaRe op 24-02-2006 11:32 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik zal er nog eens mee naar de winkel gaan dan...hopelijk valt er nog iets aan de fixen :S

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 16:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde tips.
Blijkbaar is je probleem erg urgent (gezien het schreeuwerige HELP in je titel en een kick binnen 24 uur); ik zou dus beginnen met het bellen van de helpdesk van je hardware. Wij kunnen hier weinig doen aan reparatie van je router, de fabrikant wel.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.