Problemen over echtheid reparatie

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Na veel problemen te hebben gehad met mijn notebook had ik eindelijk een goede maar deze is snel een keer op de grond gevallen, echter niet mijn schuld maar wel schade en viel niet onder de verzekering.

Ik had dus schade aan de cover van mijn notebook. Ik heb zelf de notebook helemaal getest en was helemaal in orde op wat plastic schade na dus heb ik HP NL gebeld voor een prijsopgave voor de reparatie. Deze hebben hem opgehaald en nagekenen, zei zeiden dat ook het scherm defect was. Nouja ik dacht laat ik hem maar meteen goed repareren dus akkoord gegaan met een bedrag van 591 euro.

Echter nadat ik de notebook binnenhad zag ik dat er geen nieuw scherm in zat. Het scherm zat helemaal vol met een laag vet en vingers etc erop. Dit kon dus geen nieuwe zijn geweest. Ik dus eventjes de reparatiebon erbij gepakt en ja hoor, geen nieuw scherm. Alleen top cover replaced. Dus maar HP gebeld, deze zei dat ik gelijk had en zou snel wat laten weten. Ik heb niks gehoord en dus nog maar eens gebeld naar HP en deze zeiden nu ineens dat er wel een nieuw scherm in zat. Ik heb dus aangegeven dat ik een bon van hun heb waar duidelijk alleen top cover op staat en dat het scherm vettig was. Ik heb hen gevraagd om bewijs aan te voeren dat er wel een nieuw scherm in zit. Dus vandaag een rep. bon gekregen die compleet anders is dan die van mij.

Nog maar eens HP gebeld en ze bellen morgen terug.

Echter wat kan ik van hen eisen.

- Kan ik mijn oude scherm terug eisen als bewijs dat er een nieuwe inzit?
- Kan ik altijd mijn vervangen onderdelen terugvorderen enzo ja, waar staat dit in de wet?
- Hoe zouden jullie dit aanpakken.

Ik weet niet echt wat ik ermee aanmoet dus vraag ik jullie maar om hulp.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Verwijderd

wat kost alleen de topcover op de eerste bon? 591 euro? of alleen de topcover?

vol blijven houden dat je aleen de topcover wilt betalen, en de rest restuitutie wilt (je hebt al betaalt neem ik aan)
probeer het eerst met HP te regelen.

• Compusmurf
Ik heb getekent voor een topcover en een display a 591 euro. Ik heb al heel wat geprobeerd bij HP maar ze zijn niet echt makkelijk.

Nee, ik heb nog niet betaald maar dat moet wel gebeuren anders heb ik dadelijk een deurwaarder op de stoep staan een daar heb ik niet echt zin in.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:25

Croga

The Unreasonable Man

In principe heb je zonder meer het recht om het oude onderdeel terug te vragen. Tenslotte is het niet zo dat je het inruilt voor een ander scherm, je laat alleen een nieuw scherm installeren.

Overigens is er ook bij een nieuw scherm een redelijke kans dat het vies is als je het krijgt. Tenslotte wordt dat niet in een cleanroom geinstalleerd en is er zelfs hier en daar een dot lijm nodig om hem in de behuizing te zetten. Een beetje vettig en met vingerafdrukken kun je dus wel verwachten. Neemt niet weg dat het netter was geweest om het scherm een keer goed schoon te maken alvorens de notebook terug te geven.

• Compusmurf
Het scherm zit vast geschroevd in de top cover dus geen lijm etc nodig geweest. Naar mijn mening komt zo'n scherm toch nieuw uit de verpakking en ik kan me voorstellen dat er 2 of 3 vingers op staan maar het hele scherm zat gewoon vol met een laag van een soort vet achtige substantie.

Maar staat dit ook in de wet dat je het "defecte" onderdeel terug kan eisen.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Croga: Bullshit. Lijm word niet gebruikt ('t zit allemaal vastgeschroefd) en de meeste schermen hebben zelfs nog beschermfolie eropzitten die je eraf moet trekken als het geheel opgebouwd is. Een of twee vingervlekken kan ik me nog wel voorstellen, maar het is dus absoluut niet zo dat je een nieuw en gebruikt notebookscherm niet van elkaar kan onderscheiden.

Edit: Wat de smurf boven me dus zegt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sprite_tm op 23-02-2006 20:30 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• schuit24
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Het is een beetje mosterd na de maaltijd maar;

Was het niet slimmer om je notebook gewoon te verkopen. Ik weet niet wat voor hypermodern notebook je hebt maar 591 euro vind ik eigenlijk een megabedrag. Dat´s is makkelijk gezegd de helft van de nieuw prijs.
Als je oude scherm het nog deed, dan zou je je notebook misschien nog voor een goede prijs kunnen hebben verkocht.
Maar misschien is dat onzin en ik moet zeggen dat het weinig toevoegt aan de discussie

• Compusmurf
Het gaat niet om het eerste de beste notebook, het gaat om een topmodel uit de bussiness essential series van +/- 2000 euro. Hier dus dus ook een WSXGA+ scherm in wat het zo duur maakt. Ik koop daarom geen nieuwe want de notebook is ook pas 3 maanden dus vandaar.

Verwijderd

nadat je het scherm schoon hebt gemaakt(ik ga ervan uit dat je dit al gedaan hebt.)
kun je dan nog beschadigingen zien die je "herkent"?
ik zou mijn scherm namelijk herkennen als hij ergens anders stond, simpelweg een dof plekje en een uniek krasje, jij zou het waarschijnlijk niet zien, ik wel.

en die vette vingers, is dat niet slecht voor het scherm? kun je dit gebruiken in je klacht?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 20:47 . Reden: kun je in de laptop zien dat er een nieuw scherm in zit? soldeersel? nieuw schroefje? ]

Verwijderd

Het staat niet in de wet dat je oude onderdelen terug kunt krijgen maar dat hoeft ook niet. Het is jouw laptop en het zijn jouw onderdelen. Zolang er bij de (betaalde) reparatie nieuwe onderdelen zijn gebruikt en geen refurbished kun je die gewoon terugkrijgen. Probleem is wel dat je dat bij voorkeur vóór reparatie moet aangeven anders heb je grote kans dat je oude onderdelen al in de container zijn gedumpt. In garantiegevallen gaat dit natuurlijk niet op.

FF nieuwe bon uitdraaien is natuurlijk geen bewijs van HP, dat is meer creatief boekhouden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Compusmurf schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:20:
Ik heb getekent voor een topcover en een display a 591 euro. Ik heb al heel wat geprobeerd bij HP maar ze zijn niet echt makkelijk.

Nee, ik heb nog niet betaald maar dat moet wel gebeuren anders heb ik dadelijk een deurwaarder op de stoep staan een daar heb ik niet echt zin in.
Dit neigt dan wel richting de juridische kant ipv de hardwaretechnische kant, maar op het moment dat HP niet geleverd heeft (nieuwe topcover met nieuw scherm) wat ze beloofd hebben dan zou ik zeker nog niet betalen. Zij voldoen niet aan hun deel van de overeenkomst. Ik zou HP daarom ook gewoon meedelen dat je ze in gebreke stelt en niet betaald voordat het probleem opgelost is.
Als het ding tecnisch nog goed werkt (dus je scherm het nog gewoon doet) dan zou ik HP meedelen dat je een nieuwe offerte vraagt voor enkel een topcover en dit bedrag voldoet. Mocht je een rechtsbijstandsverzekering hebben dan zou ik daar zeker even aankloppen mocht HP moeilijk gaan doen.

• Compusmurf
Ik heb bij de reparatie aangegeven dat ik de onderdelen terug wou omdat ik dacht dat het scherm toch nog goed was en een tweaker hier meestal wel iets mee kan. Echter dit kon hoe dan ook niet.

Ik ga morgen meteen mededelen dat ik gewoon een nieuwe offerte wil met alleen de topcover.

Ik kan helaas geen beschadigingen van voorheen zien omdat ik altijd heel netjes met mijn spullen omga (in dit geval gewoon pech gehad met het vallen).

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

wat ik nog niet snap is waarom je een nieuw scherm laat plaatsen als je er zelf van overtuigd bent dat hij nog goed werkt ? daarnaast lijkt het geheel natuurlijk verdacht veel op geldklopperij van hp

Verwijderd

Het zou natuurlijk wel kunnen zijn dat het scherm wel degelijk beschadigd was door de val, maar dat jij dat niet kon zien. Er zou een bevestigingspunt beschadigd/afgebroken kunnen zijn ofzo. Blijft wel vreemd dat ze de oude onderdelen niet wilden teruggeven. Het zijn en blijven jouw onderdelen. Wellicht dat ze voor reparatie refurbished schermen gebruiken. Op die manier houden ze de reparatieprijs relatief laag en gebruiken ze jouw oude scherm weer (na het gerepareerd te hebben natuurlijk) om een andere laptop te repareren.

Werkt het scherm verder wel goed? Heb je het al eens goed schoongemaakt?

Blijft wel lomp van HP om je spullen zo ranzig terug te geven natuurlijk.

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 23:03:
Wellicht dat ze voor reparatie refurbished schermen gebruiken. Op die manier houden ze de reparatieprijs relatief laag en gebruiken ze jouw oude scherm weer (na het gerepareerd te hebben natuurlijk) om een andere laptop te repareren.
.
Even 2 minuten solderen en 400 euro ofzo pakken bij de volgende klant :r

HP :r ook een half bakke reparatie gehad van die lui binnen de garantie, duikt het probleem dat zelden gebeurd weer op en zeggen ze jammer buiten de garantie :r Een batterij dat een mogelijke piepbron was moest ik ook maar even bij een wildvreemde winkel testen met een nieuwe uit hun doos 8)7

Wat je in ieder geval moet doen is NIET betalen zolang het niet redelijk is opgelost, zodra je betaalt kun je fluiten naar een oplossing. Zorg dat je even een net briefje schrijft (kopie houden) en laat je niet afschrikken door een een incasso bedrijf dat mogelijk langs kan komen. Dat is leuk en aardig maar als je kunt bewijzen dat je nog in onderhandeling bent en ze in gebreke stelt hebben ze geen poot om op te staan. Maak ook even een nep email waarin je een offerte vraagt voor een behuizing, niet dat ze straks even creatief boekhouden en daar 500 euro voor rekenen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft een juridische vraag over een laptopscherm met Overige Hardware te maken :?

- schermen zijn VB, maar...
- laptops horen in CSL, maar...
- non-technische vragen horen in SG, maar...

Ook voor SG gelden de GoT Huisregels mbt eigen onderzoek voor je een topic opent. Puur het feit dat je in totaal het verkeerde subforum post geeft aan dat je daar niet genoeg inspalling gedaan hebt. Ga eerst eens lezen in de reeds bestaande SG topics hierover voor je een nieuwe topic opent :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.