[ActionScript] database Images linken

Pagina: 1
Acties:

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-04 22:13
Ik ben bezig met een flash site. In een kolom worden daarin plaatjes van producten getoond, met daarnaast de artikelnaam en een custom tekst. De plaatjes + naam worden uit een database gehaald. Alle items, dus plaatje + naam + tekst dienen klikbaar te zijn, waarna in een rechter kolom een groter plaatje van het product + meer info getoond wordt.

Nu heb ik een code bedacht, maar hij werkt niet helemaal vlekkeloos. Hij lijkt het prima te doen, echter linkt ie ALLE tekst EN het laatste plaatje dat ie uit de database haalt, de rest van de plaatjes zijn dus niet gelinkt, alleen de tekst + naam is daarbij gelinkt... Kan iemand een fout ontdekken? Ik kijk me er langzamerhand scheel op, dus kan best zijn dat ik ergens overheen kijk... ;)

De code ziet er misschien een beetje corny uit, maargoed, de breaks en spaties zijn nodig om de tekst en plaatjes goed on mekaar te krijgen...

code:
1
contentProducts.htmlText += "<span/><a href='asfunction:showproduct," + this["pid"+i] + "'/>[img]'../../"[/img]<br/><br/>      " + this["name"+i] + "<br/><br/>      click for info</a/><br/><br/><br/><br/></span/>";

EXCUUS voor de lange regel, maar afbreken maakt het niet duidelijker ;)

Edit: Ohja, de code wordt dus in een for loop uitgevoerd, maar dat moge duidelijk zijn... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Martijn op 23-02-2006 18:38 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat is je code als je het resultaat traced? :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Martijn
Sorry, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, ben nog niet zo lang met Flash bezig ;). Het vreemde is, dat wanneer ik de loop simuleer en dit commando 1 keer uitvoer, door bijv. i=1; ervoor te zetten, dan krijg het plaatje gewoon een link, werkt prima. Als ik dan het zelfde commando er achter NOG een keer uitvoer, maar dan met i=2; dan voert ie het achter mekaar (dus 2 keer) uit, maar krijgt alleen het laatst uitgevoerde item een gelinked plaatje... :?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

* XangadiX mompelt iets over dat wellicht handiger met XML kan

maar hoe ziet je resultaat eruit?
dat wil ik ook wel weten

Stoer; Marduq

• Martijn
XangadiX schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 03:55:
* XangadiX mompelt iets over dat wellicht handiger met XML kan

maar hoe ziet je resultaat eruit?
dat wil ik ook wel weten
Zo komt het eruit te zien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
|_________|

|
       V  etc.

Alles moet dus gelinkt zijn, maar wat ie nu doet is 1x alles linken, en daarna alles behalve het plaatje... :S De opmaak is dus prima, werkt allemaal naar behoren en hij laat ook alles zien, alleen gaat het linken bij de plaatjes dus niet goed... :?

[ Voor 7% gewijzigd door Martijn op 24-02-2006 07:50 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

:)

Voeg eens toe in je script:

trace("bleh");

Je krijgt bij het testen van je script binnen Flash een trace window waar je al je eigen messages ziet.

wat je nu doet is je contentProducts.htmlText blijven aanvullen met informatie. Als je die info (die je met een loop) nu in een var stopt en die variabele traced: wat is dan het resultaat?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1