Toon posts:

welke speakers??

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 setjes luidsprekers op het oog die ik beide voor dezelfde prijs kan krijgen.
Het betreft de Whalefare valdus 400 en de Whalefare valdus 500.

Mijn vraag is simpelweg: welke is het beste??
Ik hoop wel dat alleen maar mensen die er ook echt verstand van hebben reageren :P

Mijn situatie:
ik wil ze vooral om muziek te luisteren op mijn vrij grote slaapkamer.
ik heb nu een goede 4x100 watt versterker maar ik zou eventueel wel een andere kunne kopen.

bedankt

// lees alsjeblieft mijn tweede post mensen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 22:37 ]

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 18:35:
Mijn vraag is simpelweg: welke is het beste??
Mijn antwoord is simpelweg: Luisteren, luisteren en nog eens luisteren!

Mischien is dit niet een antwoord waar je op zat te wachten. Maar met luidsprekers kan je alleen zelf over de kwaliteit oordelen.

Verwijderd

El Cid heeft een punt ja.
Gewoon allebei aanschaffen en beslissen welke jij de beste kwaliteit vindt.
De andere breng je binnen 7 dagen weer terug naar de winkel.
Aangezien het hetzelfde merk is zal er weinig verschil in betrouwbaarheid e.d. zijn.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 18:49:
El Cid heeft een punt ja.
Gewoon allebei aanschaffen en beslissen welke jij de beste kwaliteit vindt.
De andere breng je binnen 7 dagen weer terug naar de winkel.
Aangezien het hetzelfde merk is zal er weinig verschil in betrouwbaarheid e.d. zijn.
Ik denk niet dat de winkel daar zo blij mee zal zijn. Vraag in de winkel om een uitgebreide luistersessie. In een goede Hifi zaak kun je de hele middag blijven luisteren.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties.

ik ben van plan de sets tweedehands te kopen en ze zijn redelijk ver weg dus luisteren is geen optie.

Daarom hoop ik dat er iemand is met verstand van deze luidsprekers en die mij kan zeggen welke simpelweg beste is (bij wat voor versterker).. (en ik zou het ook fijn vinden om te weten welke het nieuwste is.)

en dan nog 1 vraagje tussendoor: wat in godsnaam zijn spikes (als je het hebt over speakers)?

michel

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 22:08 ]

• Barry|IA
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:01:
bedankt voor jullie reacties.

ik ben van plan de sets tweedehands te kopen en ze zijn redelijk ver weg dus luisteren is geen optie.

Daarom hoop ik dat er iemand is met verstand van deze luidsprekers en die mij kan zeggen welke simpelweg beste is (bij wat voor versterker)..

michel
Ooh, oke. Dat is even een andere situatie natuurlijk. Maar waarom ben je dan sowieso ingegaan op deze modellen, als je ze toch niet kunt beluisteren? Merknaam?

Ik heb even geen tijd/zin om uit te zoeken welke van de 2 modellen in een hogere klasse zitten, maar (mits dezelfde prijs) zou ik voor het hogere model gaan. Het blijft puur een gok.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Barry|IA schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:09:
[...]

Ik denk niet dat de winkel daar zo blij mee zal zijn. Vraag in de winkel om een uitgebreide luistersessie. In een goede Hifi zaak kun je de hele middag blijven luisteren.
Zo'n luistersessie mag dan best interessant zijn, maar zegt nog niks over hoe deze set THUIS gaat klinken ! Heb al meer dan 30jaar geluidservaring, maar ondervind dagelijks op diverse fora hoe weinig aandacht hieraan wordt door "kenners" en 'audiofielen".

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:11:
[...]

Zo'n luistersessie mag dan best interessant zijn, maar zegt nog niks over hoe deze set THUIS gaat klinken ! Heb al meer dan 30jaar geluidservaring, maar ondervind dagelijks op diverse fora hoe weinig aandacht hieraan wordt door "kenners" en 'audiofielen".
Ja, denk dat dit mede komt doordat je op een forum zit. Het is sowieso al een rare situatie dat je iemand via internet om advies gaat vragen inzake iets persoonlijk als speakers. Het enige dat men je redelijkerwijs kan adviseren is de technische kant en eventueel de mening van het gros. Iemand die niet beseft dat de speakers in de thuissituatie in combinatie met zijn of haar oren gaan bepalen wat het beste is, heeft sowieso niet veel aan welk advies dan ook :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Barry|IA
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:11:
[...]

De gemiddelde student wisselt meer van kamer dan van speakers, dus dat zegt ook vrij weinig :P

Als iedereen maar luidsprekers moet aanschaffen die ''matchen'' met de kamer, dan wordt het ook een vage boel. Bovendien klinken luidsprekers in een normale kamer (dus zonder echo en gelijke afmetingen) vaak al best goed zonder te corrigeren. Het verschil tussen bepaalde luidsprekers kun je goed horen in een luisterruimte, de voor- en nadelen blijven zich namelijk altijd ''hoorbaar'' maken op dezelfde frequentie.

Een luisterruimte, in een doorsnee Hifi zaak, is ook niet optimaal hoor. Verkopers beseffen ook wel dat hun praatjes meer wonderen verichtten dan de akoestiek in de luisterruimte. Die verkopers worden daar goed voor ''getraint''.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Deze vraag wordt heel vaak gesteld in AV. Zie daarom Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:01:

en dan nog 1 vraagje tussendoor: wat in godsnaam zijn spikes (als je het hebt over speakers)?

michel
Van die voetjes om het contactoppervlak met de ondergrond te minimaliseren. Puntvormig, daarom de naam spikes.
Afbeeldingslocatie: http://www.cybermarket.co.uk/ishop/images/923/129-046.jpg

Koekie?

• Barry|IA
Hazuki schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:33:
[...]

Van die voetjes om het contactoppervlak met de ondergrond te minimaliseren. Puntvormig, daarom de naam spikes.
[afbeelding]
Offtopic:

Ik weet dat het maar een voorbeeld is, maar wat een K#T dingen zijn dat! 8)7 Als je er naar kijkt storten die spikes al in :Y)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je niet kan luisteren, kan niemand jiu vertellen welke speakers jij het mooist gaat vinden, dat is persoonlijk namelijk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.