Toon posts:

Wireless AP WAP54G wat is er verkeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op de volgende manier een netwerkje maken.

draadloze pc--------linksyswrt54g-----------linksyswap54g-------------switch--------pc's

Ik wil dus een bridge hebben tussen de wrt54g en de wap54g omdat ik op een andere kamer meerdere bedrade aansluitingen wil hebben via de switch.

Volgens mij moet het AP ingesteld zijn als AP client.

Alle instellingen zijn bij de 2 apparaten hetzelde (channel, ssid, wep(wpa werkt schijnbaar niet?))

Toch blijft het AP steeds om een WEP sleutel vragen als ik via de site survey funtie mijn router zoek, ik vul deze dan dan maar toch gebeurt er niks en het mac adres wordt rood.

Wat doe ik verkeerd?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-04 00:44
Probeer eens "Wireless bridge" laatste optie onder Setup > AP Mode.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:54

FlipFluitketel

Frontpage Admin

Check dit topic van mij eens:
Linksys WRT54GC bereik vergroten
Gaat over een WAP54G icm WRT54GC maar dat de router een iets ander type is maakt niet uit aangezien je in de router geen speciale dingen hoeft in te stellen.
Ow ja.. zorg ook even ervoor dat beide apparaten de nieuwste firmware hebben. Welke versie van de WRT54G heb je trouwens?

Edit:
verrek.. heb de oplossing niet in dat topic gezet 8)7
Dit heb ik in ieder geval gedaan:
Eerst begonnen met beide apparaten te resetten, dus geen WEP-encryptie en SSID broadcast weer enabled. Hierna op de WAP54G de AP mode op repeater gezet, mac-adres van WRT54GC ingevuld. Op het notebook heb ik toen een vast-ipadres en een gateway ingesteld. (Gateway was nodig omdat ik in 2 verschillende ip-ranges zat te werken namelijk 10.0.0.x range van mijn adsl modem en 192.168.1.x van de Linksys spullen. Veranderen van ip-range van de Linksys spullen resulteerde keer op keer op geen verbinding meer met de draadloze apparaten.)
Hierna werkte het eigenlijk bij mij en toen ben ik encryptie gaan instellen en de SSID broadcast weer disabled en nog werkte het..

Waarschijnlijk zit jouw fout dus in de AP-mode. Probeer die maar eens op "repeater" te zetten en dan wat klooien (ik adviseer je om eerst zonder enige beveiliging het werkend te maken en daarna een voor een de beveiligingsmaatregelen die je wil gebruiken in te stellen).

Ik had enorm slecht gelezen.. Je moet het inderdaad instellen op wireless bridge zoals degene hierboven al vermeldt.
Rataplan_ schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 09:07:
ik denk dat je WDS nodig hebt, want ik begrijp dat je draadloos wilt 'repeaten' (aka, in hetzelfde netwerk een stuk draadloos overbruggen met twee AP's). Google er maar eens naar, WDS is vrij gemakkelijk te configureren.
Niet dus.. WRT54G heeft met de standaard firmware geen WDS support en de WAP54G ook niet.
Het werkt wel zoals TS wil, maar er zijn genoeg mensen met problemen met de combinatie wat hij gebruikt.

[ Voor 94% gewijzigd door FlipFluitketel op 24-02-2006 09:44 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
ik denk dat je WDS nodig hebt, want ik begrijp dat je draadloos wilt 'repeaten' (aka, in hetzelfde netwerk een stuk draadloos overbruggen met twee AP's). Google er maar eens naar, WDS is vrij gemakkelijk te configureren.

Verwijderd

Topicstarter
maar gaat dat wds lukken met mijn linksys apparaten?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is inmiddels opgelost. Ik had helemaal geen wds nodig.

Als de WAP54G in repeater mode wordt gezet kan ik deze gewoon aan een switch hangen. Alle pc's die vervolgens met kabel aan de switch hangen kunnen gewoon op internet.

Je hebt dan een soort van een wireless bridge tussen beide apparaten. Best logisch als je ff nadenkt. :X

:) slotje

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 16:08 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-04 00:44
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:06:
Het probleem is inmiddels opgelost. Ik had helemaal geen wds nodig.

Als de WAP54G in repeater mode wordt gezet kan ik deze gewoon aan een switch hangen. Alle pc's die vervolgens met kabel aan de switch hangen kunnen gewoon op internet.

Je hebt dan een soort van een wireless bridge tussen beide apparaten. Best logisch als je ff nadenkt. :X

:) slotje
Weet je zeker dat de configuratie repeater is en niet bridge?

Voor zover ik weet, is de eigenschap van een repeater, zodra deze in repeater mode verkeert, dat de LAN zijde niet meer benaderbaar is. Het apparaat fungeert dan enkel als "draadloze versterker".
Pagina: 1