Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[DC++] Hub Opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wat heb vragen over het opzetten van een DC++ hub. Ik woon in nuenen, met Onsnet Glasvezel, en daarom lijkt het me wel handig om een onsnet hub op te zetten. Er is er al een, maar die is een beetje klein, niet echt goed uitgewerkt, enzovoort. Daarom heb ik hier wat vragen over:

1. Ik beschik over een P4 1,7 GHZ 512 MB Ram Compaqdoosje. Zou dit genoeg zijn voor een snelle DC++ hub?

2. Ik beschik nu over 1 10MBit verbinding die ik deel met 3 computers. Zou het kunnen om de het DC++ bakje erbij te hangen, maar dat ik toch nog zelf snel internet overhoud? Of is het slimmer een extra 10mbit verbinding erbij te halen voor de hub?

3. Welke software raden jullie me aan? Ik kwam door wat te zoeken uit op YnHub, http://www.dcdev.net/YnHub/, en OpenDCd, http://sourceforge.net/projects/opendcd/.

Alvast bedankt.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:46
Er is al een Nuenen hub hoor?
Speciaal voor Onsnet gebruikers is er een
: DC-hub opgezet zodat u supersnel
: bestanden kunt dowloaden. Voor meer
: informatie kunt u een kijkje nemen op
: de website.
: Het hubadres is: simpledchub.no-ip.info
En de eigenaar van de hub Pingelmonster of Pingel, die is hier ook lid op Tweakers.net

EDIT: Voortaan eerst maar even goed lezen :X

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 23-02-2006 16:44 ]

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
Je kan makkelijk een hub draaien , ik heb nog een tijdje op een p3 aan een 6mbit lijn een hub voor 150 man gehad.
hij trekt t makkelijk.

Als software zou ik Ptokax aanraden erg makkelijk te installeren en zeer stabiel

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
1.70Ghz is meer dan genoeg voor het draaien van een simpel hubje (mijn hub heeft een tijd lang op 800Mhz gedraaid, nu 2400Mhz). Zorg dat je m goed beveiligd en ik raad je een server os aan (W2k3 bijv)

Verder gebruik ik PtokaX icm Robocop om het hubje te hosten en een simpel no-ip accountje.
Voor vragen denk ik dat je me wel kunt vinden (zie 1e post van FrankNiejenhuis)

Suc6

Verwijderd

hallo,
ik ben al een geringe tyd op zoek naar een tutorial over hoe ik een dc++ server opzet |:( .
maar ik vind nergens online ene :N . kan iemand mij helpen. :w
GRTS Oz