[Access 2000] Query meerdere keren invoeren

Pagina: 1
Acties:

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:31

KingCrash

Angry Rabbit

Topicstarter
In Access heb ik onder een knop onderstaande code
Visual Basic:
1
CurrentDb.Execute "INSERT INTO [test]([test_ID])VALUES ('" & DFinstrumentenid & "'')"

Dat werkt prima mijn string waarde wordt in de juiste tabel geplaatst

De tabel, TEST, is opgebouwt met een autonummering. Bij elke insert query wordt er dus een opvolgend nummer automatisch aangemaakt, met in de record ernaast mijn stringwaarde.

Wat ik nu wil is de query meerdere keren uitvoeren.
Het autonummerveld vult automatisch een nieuwe waarde in, met daarachter dezelfde waarden
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Tabel test:
------------------
Autonummerveld  | test_id  |  Test |
1                   a           b
2                   a           b
3                   a           b
4                   a           b
5                   a           b

Hoe kan ik mijn query X aantal keer achter elkaar uitvoeren?Met bovenstaande tabel als resultaat?

Ik denk niet dat het mogelijk is met SQL zelf, daar heb ik naar gezocht op Google
Ik heb diverse zoekopties uitgevoerd op GOT en Google, maar kwam met geen enkele oplossing die in de buurt kwam.

[ Voor 11% gewijzigd door KingCrash op 23-02-2006 16:22 ]

Angry Rabbit

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

code:
1
2
3
For i = 1 to 5 
  bla bla sql
next i

Ik kan eigenlijk geen 'puur sql' code bedenken, maar als je toch al in VBA zit kan je toch net zo makkelijk een loopje maken!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:31

KingCrash

Angry Rabbit

Topicstarter
Ik kan eigenlijk geen 'puur sql' code bedenken, maar als je toch al in VBA zit kan je toch net zo makkelijk een loopje maken!
Euhr...ja daar heb je wel een punt..... :>
Het kan natuurlijk net zo makkelijk met een loopje.

Ik ga het iig proberen _/-\o_

Angry Rabbit