Toon posts:

Color management Photoshop uit balans*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar! :)

Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik probeer het gewoon ;) Sinds kort ondervind ik met Photoshop een probleempje. De kleuren in Photoshop (versie 7.0 btw) zijn lichter dan wat ik in andere programma's zie zoals bijvoorbeeld internet explorer. Wanneer ik een "Prt Scr" doe en het plak in Photoshop ziet het er lichter uit dan in mijn webbrowser?? :?

Ik heb al van alles geprobeerd en van alles nagekeken zoals; refrsh-rate nachecken, kleurinstellingen van zowel Photoshop als mijn Monitor (HP s9500), Photoshop opnieuw geïnstalleerd, andere forums bekeken :P , op de officieële site gekeken etc. etc. maar niets dat mij op weg kon helpen...

Ben er een beetje radeloos van want het is nogal storend ;)
Ik hoop dat iemand mij hier echt mee kan helpen

Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Ik heb af en toe hetzelfde en na een windows reinstall is het weg maar ben nog niet achter de oorzaak :P

Verwijderd

Photoshop gebruikt kleurprofielen in een poging om afbeeldingen op iedere monitor er hetzelfde uit te laten zien. Probleem is echter dat wanneer je monitor niet staat afgesteld zoals het profiel aanneemt, of wanneer je het verkeerde profiel gebruikt, dit nogal eens voor vreemde kleuren kan zorgen. Daar komt ook nog eens bij dat moderne versies van Windows zelf ook nog eens colormanagement ondersteunen. correctie op correctie dus.

Je kunt het kleurprofile in PS instellen in "edit" -> "Color settings". ikzelf zet het meestal uit.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja, ik heb zelf ff snel wat vrienden gevraagd om te kijken welke kleurinstelling zij allemaal hadden. Het was allemaal "North America - Standard use" en dat heb ik ook... deze instelling kan ik helaas niet meer terugvinden voor mijn monitor? :?

Ook heb de andere kleureninstellingen geprobeerd maar ook dat was geen succes. Het is iedere keer te donker of te licht...kloppen de kleuren wel dan zijn er problemen met weergaves van bijvoorbeeld kleurverlopen, in plaats dat ze heel soepel verlopen zie je hele duidelijke kleurkringen

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

klomp

Zooi...

Check eens in hoeveel bit kleuren je werkt, als ik het goed heb kan dat die kleurringen veroorzaken.

Zowel van photoshop even checken, als die van je beeldscherm.

Verwijderd

Topicstarter
Photoshop 8-bit...Windows 32 bit

Verwijderd

Topicstarter
Aha!!!! probleem gevonden en opgelost! :*)

Lag dus aan mijn monitor driver...ik had sinds kort een nieuwere versie geïnstalleerd...maar nu blijkt mijn oude dus gewoon beter te werken!

In ieder geval bedankt voor jullie hulp! ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Photoshop probleem zegt niet zoveel he ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 21:12
BtM909 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:09:
Photoshop probleem zegt niet zoveel he ;)
Is het geen bAlans?? Of anders gezegd wat is bElans?
Pagina: 1