Internet traag naar draaien van IE FIX (XP)

Pagina: 1
Acties:

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-04 13:56

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ik had wat problemen met Java en ik had op de site van Hitmanpro gelezen dat het veroorzaakt zou kunnen zijn door het draaien van dit programma. Er stond een programma IEFIX.exe en dat heb ik gedraait.

Nu merk ik dat het laden van de pagina's heel erg lang duurt sinds ik dit programma gedraaid heb. Als ik vanuit dos ping Dan zijn de tijden prima en praktisch allemaal onder de 20 ms.

Het laden van een pagina vanuit IE duurt heel lang. Ik draai ook Norton 2006 maar of die uit of aan staat heeft geen effect. Ik kan de homepage ook niet meer veranderen en het systeem terugzetten na een eerdere datum lukt niet.

Ik heb een volledige virusscan gedraait en ook gechecked op spyware maar nix gevonden.

edit: Firefox werkt wel met de normale snelheid (maar daar ligt mijn voorkeur niet).

[ Voor 7% gewijzigd door Maverick2001 op 28-02-2006 18:53 ]

Pura Vida

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Voorzichtig kickje

Pura Vida

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47
Kijk eens in IE of "Instellingen van IE automatisch overnemen" toevallig aanstaat. Die zorgt ook voor wat vertraging...

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Verwijderd

Hallo,

probeer het volgende: ga naar ´Start´ --> ´Uitvoeren´ en tik de volgende regels in (OK na elke regel). Herstart daarna de comouter:

regsrv32 urlmon.dll
regsrv32 Mshtml.dll
regsrv32 Actxprxy.dll
regsrv32 Oleaut32.dll
regsrv32 Shell32.dll
regsrv32 shdocvw.dll
regsrv32 browseui.dll
regsrv32 msjava.dll

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
hesselbeertje schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 18:56:
Kijk eens in IE of "Instellingen van IE automatisch overnemen" toevallig aanstaat. Die zorgt ook voor wat vertraging...
Staat niet aan.

Alle comando's in de bovenstaande repley ook uitgevoerd echter zonder gevolg. Kreeg steeds de melding dat "bestand niet vindbaar".

Pura Vida

Verwijderd

Je kan beter kijken naar wat IEfix precies doet.
Tijdens het verwijderen van spyware kan het Internet-protocol defect raken. Gebruik het programma Fix Internet Explorer om het protocol en belangrijke instellingen naar de standaard waarden te herstellen. Tevens zal Fix Internet Explorer lokale beperkingen (policies) verwijderen en belangrijke aan Internet gerelateerde DLL-bestanden opnieuw registreren. U kunt Fix Internet Explorer hier downloaden: iefix.exe
Het herstelt dus alle beginwaarden weer op z'n plek :) Ik denk dat je hiermee de fout in bent gegaan. Probeer anders nog eens opnieuw met alle vensters gesloten van i.e die fix uit te voeren , zodat het wel goed gaat :) pleeg daarna een reboot :)

Verwijderd

Hallo,

er zit een tikfout in mijn post, het moet zijn ´regsvr32´ en niet ´regsrv32´, dus:

regsvr32 urlmon.dll
regsvr32 Mshtml.dll
regsvr32 Actxprxy.dll
regsvr32 Oleaut32.dll
regsvr32 Shell32.dll
regsvr32 shdocvw.dll
regsvr32 browseui.dll
regsvr32 msjava.dll

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:53:
Je kan beter kijken naar wat IEfix precies doet.

[...]

Het herstelt dus alle beginwaarden weer op z'n plek :) Ik denk dat je hiermee de fout in bent gegaan. Probeer anders nog eens opnieuw met alle vensters gesloten van i.e die fix uit te voeren , zodat het wel goed gaat :) pleeg daarna een reboot :)
Dit heeft nog steeds geen effect. Ook het uitvoeren van de bovenstaande commando's heeft geen gevolg. De snelheid is er nog steeds niet en ik kan ook nog steeds niet de startpagina veranderen. Deze blijft gewoon www.msn.nl.

Pura Vida

Verwijderd

Hallo,

heb je al een keer sfc /scannow gedraaid ? Ga naar ´Start´ --> ´Uitvoeren´ en tik dan ´sfc /scannow´ in, dit kijkt alle syseembestanden na.
Anders kun je ook even proberen om ie.inf opnieuw te installeren:
Ga naar ´Start´ --> ´Zoeken´, vink bij ´Geavanceerde opties´ het vakje ´Verborgen bestanden en mappen doorzoeken´ aan, en tik bij ´De volledige of gedeeltelijke bestandsnaam´ nu ´ie.inf´ in. Dit bestand wordt gevonden in C:\Windows\inf. Selecteer het bestand, klik met de rechter muisknop en selecteer ´Installeren´.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 11:26
Dat programma heeft waarschijnlijk alle settings op default gereset met de welbekende tcp/ip connection limiet in xp sp2..
Kijk hier voor meer info en hoe het te verhelpen

Systeem Specs

Pagina: 1