Toon posts:

excel gegevensvalidatie koppelen aan som

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Ik ben bezig met een dienst rooster in Excel.
Daar heb ik bij iedere dag gegevensvalidatie zodat ik op naam klik en daar een persoon kan uitselecteren dat werkt allemaal goed.
Maar nu moet als ik op maandag een naam aanklik in cel c6 in een andere cel bv cel G4 automatische een 1 komen maar als ik in cel c6 een andere naam aan klik moet er in g5 een 1 komen.

Wie heeft er een idee hoe ik dat het beste kan doen?

Verwijderd

Je zou met een IIF() "statement" dit kunnen oplossen denk ik? Upload anders de excel-sheet even, dan kunnen we makkelijker meedenken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 15:41 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoi MrJingles en welkom op GoT. :)

Ik mis in je topic een aantal dingen. Zo ontbreekt er nogal wat informatie over wat je zelf hebt geprobeerd om tot een oplossing te komen. Waar heb je op gezocht? Wat heb je gevonden? Heb je dat ook geprobeerd? Wat lukte daar niet aan? Dit alles is in de eerste plaats allemaal nodig omdat wij dan geen oplossingen aan gaan dragen die je al geprobeerd hebt, waarmee we dus elkaars tijd alleen maar verspillen, maar in de tweede plaats is dat ook een beetje een "bewijs" dat je niet zo lui bent om hier maar even je vraag te dumpen en vervolgens te wachten tot wij het voor je oplossen. ;)

Lees ook even P&W FAQ - De "quickstart" door.

Daarnaast: wat je vraagt is redelijk van een basisniveau; een niveau dat we hier op GoT als bekend achten. In principe moet je met termen als "conditional field values" op Google en in de Excel-help al een heel eind komen. Mocht dat niet lukken, dan kun je een nieuw topic openen, maar doe dat dan wel volgens de richtlijnen die gelden voor het betreffende subforum: Officesuites en -software. Vragen met betrekking tot Excel horen namelijk daar, en niet hier. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.