Toon posts:

Modem Alcatel Speedtouch Home bruikbaar bij 5120/1024?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort stap ik over op de 5120/1024 aanbieding van Speedlinq (BabyXL). Nu heb ik op het ogenblik HCCnet Pro2 (Bbned, 2000/1000 in theorie, 1600/600 in de praktijk maar ik zit dan ook 1900 m van de centrale) en dat werkt verder goed.
Ik krijg weliswaar een nieuw modem, maar ik vraag me af of ik mijn bestaande modem niet kan gebruiken, tenminste, als ik niets hoef in te stellen. Weet iemand of het bij de overstap van Bbned naar BabyXL nodig is een ander modem aan te brengen? Ik heb hier nogal wat negatieve reacties over het door Speedlinq verstrekte modem gelezen, vandaar...
Alvast bedankt,

Rob

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:12

BHQ

Groeten hoeft niet.

Je modem is in principe bruikbaar mits je 'm voor het goede netwerk instelt. Wat voor modem levert Speedlinq je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben kennelijk ergens in het forum verdwaald geraakt, sorry! Maar ik weet niet zeker wat voor modem ik krijg. Ik kreeg toevallig vandaag bericht dat het modem binnenkort verstuurd wordt. Dan kom ik weer hierop terug als het mag.
Alvast bedankt voor je reactie.
Rob

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
bjck in "Alcatel Speedtouch Home bruikbaar bij Sp..."

Dat je je snelheid niet haalt komt omdat je een niet al te modern modem gebruikt of de lijn naar de centrale is behoorlijk lang.

Of je kijkt naar behaalde sneleheid op je verbinding. Die is inderdaad 1600kbit/s, want 2048 met 15% verlies is ongeveer 1600kbit/s

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Voor de werking maakt het niet uit maar het genoemde modem kan geen 1024 up aan (slechts 800 o.i.d.).