Updaten AMD 64 driver lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• broes_willems
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03-2025

broes_willems

kippie hachee moddereter

Topicstarter
Ik probeer een meer recente driver voor een AMD 64 CPU 3500+ winchester te installeren ivm cool 'n quiet.

MAAR

- Driver updaten via apparaatbeheer waarbij ik verwijs naar een .inf bestand lukt niet. (Edit ivm aanvullende info: de oude 1.1.0.0 blijft gehandhaafd).
- Direct starten van de .exe driver bestand geeft de melding dat ik eerst de oude driver moet deinstalleren.
- Deinstallatie van de driver via apparaatbeheer is onsuccesvol. Deze blijft staan op versie 1.1.0.0.

Verdere gegevens:

windows XP SP2 legaal met alle updates
Abit AV8 3rd eye mobo
Bios is laatste versie maar in de instellingen ben ik maar oppervlakkig bekend. Cool 'n quiet staat op auto.

Als meer harware info noodzakelijk is (lijkt me niet):
GF6800ultra
ddr 2 maal 512 400mhz dual rate
300 watt kwaliteitsvoeding
2 maal optical drive

Ik vond een topic waarin precies deze vraag gesteld werd. Deze topic werd echter gesloten door te gering info verstrekking door de topic starter.

[ Voor 6% gewijzigd door broes_willems op 23-02-2006 14:47 ]

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 07:11

Major Carnage

waki miko Reimu

Als je een nieuwe versie van de AMD Driver pack downloadt dan deinstalleert hij automatisch de oude versie. ff rebooten en nog een keer draaien en je bent updated.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

• broes_willems

broes_willems

kippie hachee moddereter

Topicstarter
Bedankt voor je tip.
Misschien heb ik toch iets gewijzigd bij mijn poging tot deinstallatie. Als ik nu het driver pack probeer te gebruiken krijg ik de volgende melding:

"geen amd componenten gevonden".

:'(

[ Voor 5% gewijzigd door broes_willems op 23-02-2006 15:55 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:35
Ook bij de nieuwste driver (1.2.2.2) wordt als versienummer 1.1.0.0 weergegeven, geen idee wat de reden hiervoor is.

• broes_willems

broes_willems

kippie hachee moddereter

Topicstarter
Dat is vreemd. Dan is de installatie misschien wel gelukt. Maar cool 'n quiet werkt niet ondanks alles (recente bios, CnQ in bios aangezet, minimale energie setting in windows: zie ik iets over het hoofd?).

In de device manager / apparaatbeheer kan ik bij processor op een plusje klikken. Dan zie ik het 'apparaat'
'AMD athlon 64(tm) processor 3500+'

Als ik de driver verwijder dan vraagt windows of ik zeker weet dat ik dit apparaat wil verwijderen. Moet na het verwijderen dan in de device manager de hele 'AMD athlon 64(tm) processor 3500+' niet meer zichtbaar zijn maar alleen de hoofdgroep 'processor'?

Bij mij blijft 'AMD athlon 64(tm) processor 3500+' zichtbaar en bij driver versie blijft dan ook 1.1.0.0 staan.

Zeer vaag allemaal. Ik heb nu een hele dag gespendeerd aan dit probleem om wat minder energie te verbruiken. Het kost mij echter een boel mentale energie :'( :(

[ Voor 7% gewijzigd door broes_willems op 23-02-2006 19:22 ]

Verwijderd

hoezo bij mij is het nog geen 55 watt.

• broes_willems

broes_willems

kippie hachee moddereter

Topicstarter
Als het minder kan... ik gebruik die pc 8 uur per dag en hij staat minimaal 12 uur aan. Elke paar watt eraf is meegenomen. :/

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:35
Op welke manier lees je de kloksnelheid van je cpu uit ?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik had van de week nog een Asus A8V onder handen. Ook hier nieuwste bios er in, CenQ aan in bios, nieuwste driver geladen van processor. Nou mooi op 2000 MHz blijven draaien hoor, niet er onder willen. Ik heb uiteindelijk mijn pogingen gestaakt want het had wat haast allemaal.

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:06
niet goed gelezen, sorry

[ Voor 73% gewijzigd door PowerUp op 23-02-2006 19:59 ]

• broes_willems

broes_willems

kippie hachee moddereter

Topicstarter
Nielson schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:51:
Op welke manier lees je de kloksnelheid van je cpu uit ?
Met een lcd display die bij het moederbord geleverd werd. Deze 'abit guru clock' staat op mijn buro en geeft realtime allerlei info over de PC waaronder de CPU frequentie.

Ik heb ook gechecked met wcpuclk.exe

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:15

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je moet wel in Energiebeheer de stand op Minimaal Energieverbruik zetten, om Cool&Quiet aan te hebben.. want dan gaat die pas naar beneden klokken... en bij mij werkt het gewoon op een MSI K8N Neo2 Platinum-54G.

Home Assistant Configuratie V&A

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
BiG-GuY schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:22:
Je moet wel in Energiebeheer de stand op Minimaal Energieverbruik zetten, om Cool&Quiet aan te hebben.. want dan gaat die pas naar beneden klokken... en bij mij werkt het gewoon op een MSI K8N Neo2 Platinum-54G.
Hmm begin achter te lopen zeker.
Pagina: 1