6800 GT 256mb + P5DR1-VM probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08-2025
Heb een nieuw systeem

Asus P5DR1-VM mobo
2 x 1 GB PQI geheugen
Asus 6800 GT 256mb geheugen

Zodra de Videokaart erin zit geeft de pc nog maar 1,5 GB geheugen aan.(in windows xp en in de bios)
Haal ik deze eruit geeft ie weer 2 GB aan.

Nieuwste asus bios updates verhielpen dit probleem niet.
Nieuwste Nvidia updates staan geinstalleerd.

Iemand een idee voor dit probleem?

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:30
twister00004 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:34:
Heb een nieuw systeem

Asus P5DR1-VM mobo
2 x 1 GB PQI geheugen
Asus 6800 GT 256mb geheugen

Zodra de Videokaart erin zit geeft de pc nog maar 1,5 GB geheugen aan.(in windows xp en in de bios)
Haal ik deze eruit geeft ie weer 2 GB aan.

Nieuwste asus bios updates verhielpen dit probleem niet.
Nieuwste Nvidia updates staan geinstalleerd.

Iemand een idee voor dit probleem?
Misschien moet je de titel ff veranderen. Een 8600GT wil iedereen wel hebben denk ik ;)
Het klinkt als een bios probleem dat je hebt. Probeer de onboard video uit te schakelen (in de bios)als die erop zit.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

is het een APG kaart... kan het dan niet komen door de Aperture size (of hoe je dat spelt :) )

@ de man boven mij, voor die titel fout is dat handje ;) voor een Topic report :P

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

GoldenSample schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:20:
is het een APG kaart... kan het dan niet komen door de Aperture size (of hoe je dat spelt :) )

@ de man boven mij, voor die titel fout is dat handje ;) voor een Topic report :P
(het is AGP :Y) )

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:19:
Misschien moet je de titel ff veranderen. Een 8600GT wil iedereen wel hebben denk ik ;)
Het klinkt als een bios probleem dat je hebt. Probeer de onboard video uit te schakelen (in de bios)als die erop zit.
Dan zou je verwachten dat je 1,5GB hebt als de videokaart er _niet_ inzit. Maar het omgekeerd schijnt het geval te zijn. :)
GoldenSample schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:20:
is het een AGP kaart... kan het dan niet komen door de Aperture size (of hoe je dat spelt :) )
Aperture size gaat er pas vanaf wanneer het nodig is en dan ook nog alleen het nodige. Het is dus een soort maximum wat je opgeeft in het bios. Er wordt dus niks van te voren gereserveerd of iets dergelijks.
Sowieso is het ook de ASUS P5RD1-VM. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-06 17:38
Uit: * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Een duidelijke topictitel is het belangrijkste van je topic. Dingen zoals HELP ME!!!, AAARGGH)@&*@#$% zijn niet gewenst, deze topics gaan gewoon dicht. Zorg dat je topictitel je vraag samenvat, je krijgt hierdoor eerder antwoord op je vraag omdat mensen direct zien waar het over gaat en je helpt je medetweakers in de toekomst, zij vinden met de search makkelijker antwoord op hun vraag als er een duidelijke topictitel staat.
Het is bijvoorbeeld heel duidelijk als je met tags werkt; bijvoorbeeld :

[Eizo T560i-t] Verticale strepen op monitor
Zo'n topicstart is volgensmij niet de bedoeling!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

laurxp schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:53:
[...]

Zo'n topicstart is volgensmij niet de bedoeling!
Daarvoor is TR.

Ontopic

Ga eens je memorymodules af, verplaats ze eens, test met Memtest, ga je bios af, kijk voor iets van je onboard grafische kaart, kijk in je handleiding, misschien staat er daar iets van in

veel succes iig

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08-2025
bedankt voor de hulp.

Heb het opgelost door een ander moederbord erin te stoppen met een andere chipset.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:30
twister00004 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 23:15:
bedankt voor de hulp.

Heb het opgelost door een ander moederbord erin te stoppen met een andere chipset.
Ja, echt een oplossing |:( |:( |:(
Pagina: 1