[winxp] niet meer booten

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Er zitten 2 harde schijven ntfs in mijn pc. Omdat ik een nieuw mobo in de pc heb geplaatst wil winxp pro niet meer starten: geeft schijffout. Dit kan ik me indenken omdat de hardware ietsje anders is. Echter als ik winxp pro vanaf cd start en vervolgens setup starten kies worden de bestanden gekopieerd en na het kopieeren van de setupbestanden wordt de pc opnieuw gestart. (ik neem aan dat winxp dan van de harde schijf gaat lezen om setup verder uit te voeren, echter de pc start niet meer van geen op beide schijven. Ik heb geprobeerd de setup op beide harde schijven te plaatsen en dan te booten via de ide1master en toen dat niet lukt via de ide2 master en ook de schijven een keer omgewisseld. VIa de ene schijf de foutmelding: ntldr ontbreekt en via de andere schijffout.

Maar ik moet windowsxp installeren dus hoe doe ik dat nu?

monta

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Werkten de schijven voorheen wel normaal?

Anders zou ik eerst even een testtooltje draaien (urls staan in de FAQ).

Edit: Even ter informatie, afaik moet je XP opnieuw installeren bij een vervanging van het moederbord, omdat er teveel veranderd is in je configuratie. Sowieso is het aan te raden om dat te doen.
Maar als de setup al niet start, moet je het dus ergens anders zoeken. Wanneer de schijven voorheen wel gewoon werkten, is er misschien iets mis in je BIOS? Worden de harde schijven wel correct herkend?

[ Voor 64% gewijzigd door CodeCaster op 23-02-2006 14:31 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

monta schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:22:
Er zitten 2 harde schijven ntfs in mijn pc. Omdat ik een nieuw mobo in de pc heb geplaatst wil winxp pro niet meer starten: geeft schijffout. Dit kan ik me indenken omdat de hardware ietsje anders is. Echter als ik winxp pro vanaf cd start en vervolgens setup starten kies worden de bestanden gekopieerd en na het kopieeren van de setupbestanden wordt de pc opnieuw gestart. (ik neem aan dat winxp dan van de harde schijf gaat lezen om setup verder uit te voeren, echter de pc start niet meer van geen op beide schijven. Ik heb geprobeerd de setup op beide harde schijven te plaatsen en dan te booten via de ide1master en toen dat niet lukt via de ide2 master en ook de schijven een keer omgewisseld. VIa de ene schijf de foutmelding: ntldr ontbreekt en via de andere schijffout.

Maar ik moet windowsxp installeren dus hoe doe ik dat nu?
Staan je jumpers wel goed van je hardeschijven?

www.gijsbesselink.com