usb killed externe harddisk

Pagina: 1
Acties:

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 02:03
Ik had vandaag een nieuwe externe behuizing gekocht voor mijn seagate harddisk van 160 GB IDE, alles aan gesloten en mijn pc opgestart. Probleem was dat ik gelijk een brand lucht begon te ruiken en dus weer snel mijn pc uitgezet. Als resultaat dat mijn pc niet meer wou opstarten.

Na een kwartier ofzo ging mijn pc wel weer aan. (waarom pas na een kwartier "geen idee")
Conclusie was dat de brandlucht dus uit mijn externe harddisk kwam, nu ben ik een beetje huiverig om weer een andere aan te gaan sluiten . Omdat ik niet weet wat het probleem is.
Misschien gewoon een slecht exemplaar of is er iets mis met de stroom voorziening van de usb poorten.
De shop waar ik hem had gekocht heeft de harddisk getest en die bleek dus overleden te zijn.

Moederbord is een msi k8t800 en heb een voeding van 450 watt.
Draai windows XP sp2

Iemand een tips of suggesties wat ik nu het beste kan doen. Want nu heb ik dus ook geen harddisk meer.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Heb je de HDD Case ook laten testen bij de winkel? zonee; doe dat dan eerst.. Als die Case je hdd opgefikt heeft, toch maar even met de winkel overleggen hoe dit nu netjes opgelost kan worden..

Pvouput live

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 02:03
Krypt schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:27:
Heb je de HDD Case ook laten testen bij de winkel? zonee; doe dat dan eerst.. Als die Case je hdd opgefikt heeft, toch maar even met de winkel overleggen hoe dit nu netjes opgelost kan worden..
Nou was duidelijk te zien aan de achterkant van de externe hardiks (de plaat in de behuizing zeg maar, kan zo snel niet op de juiste benaming komen) dat hij daar kortsluiting heeft gemaakt.
Maar die garantie van die HD viel niet onder die van die xterne behuizing, maar kon wel tegen gereduceerde prijs een andere krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door harryvos op 23-02-2006 14:33 ]

• Dunka
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-02 02:57
Aangezien de harddisk is overleden door een fout in de behuizing, zou ik toch geen genoegen nemen met de verklaring dat dat niet onder de garantie van de behuizing valt. Ik neem nu even aan dat je de harddisk goed gemonteerd had.

Als dit niet onder garantie valt kan je ze toch nog verantwoordelijk houden voor schade als gevolg van het leveren van een ondeugdelijk product.