Toon posts:

Raid met IDE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Ik heb een Asrock Dual Sata 2 moederbord met raid en wil daar graag gebruik van gaan maken door een extra harde schijf te kopen. Heb gezocht hier op het forum, maar wat je vooral ziet zijn sata raid combinaties bij mijn moederbord (moederbord manual rept ook alleen over sata raid, niet over ide raid). Probleem is alleen dat ik nu een vrij nieuwe ide schijf van 200 gig erin heb hangen (3 maandjes oud), en vind het zonde om die weg te doen. Kan ik ook nog iets met mijn IDE schijf in combinatie met raid, of moet ik echt 2 nieuwe sata schijven kopen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welk type heb je precies? Want als het meezit dan zit er een NForce 4/Ultra op en daar kan je met IDE ook nog wel wat doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:20

DarkSide

theres no place like ::1

als je moederbord geen RAID ondersteunt met PATA schijven (SATA is ook IDE).
Dan houdt het wat dat betreft op. Je moet dan een PCI kaartje kopen die RAID op PATA ondersteunt. En minimaal een 2e PATA schijf.

Anders zou ik die HD er gewoon bij hangen. Of verkopen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:44

nexhil

BAM!

MAX3400 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:02:
Welk type heb je precies? Want als het meezit dan zit er een NForce 4/Ultra op en daar kan je met IDE ook nog wel wat doen.
er staat dual-sata 2, dat is een uli

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:02:
Bedoel je moederbord chipset? Volgens mij heeft mijn moederbord een ULi chipset...

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-02 15:15
Je kunt de raid alleen gebruiken als je een IDE -> SATA tussenstukje gaat gebruiken.
Maar die zijn redelijk duur dacht ik 25€.

Of een IDE en een SATA schijf dan naast elkaar te gebruiekn zijn weet ik niet

Wil geen reklame maken maar dit is meer als voorbeeld bedoeld
http://www.picco.nl/product_info.php?products_id=83

[ Voor 23% gewijzigd door brutalbasterd op 23-02-2006 14:27 ]

This message was deleted

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:02:
als je moederbord geen RAID ondersteunt met PATA schijven (SATA is ook IDE).
Dan houdt het wat dat betreft op. Je moet dan een PCI kaartje kopen die RAID op PATA ondersteunt. En minimaal een 2e PATA schijf.

Anders zou ik die HD er gewoon bij hangen. Of verkopen.
Ik weet niet precies wat PATA is maar ik geloof niet dat mijn moederbord het ondersteunt. Maar ik wil ook geen PATA opstelling maar SATA (of zeg ik nu rare dingen :P)...

Kort samengevat wil ik graag raid, en dan het liefst zonder 2 harde schijven te kopen maar slechts 1 erbij. Ik dacht dat ik misschien een SATA of een IDE schijf erbij kon kopen en dan toch in raid draaien, maar ik begrijp dus dat dat helaas niet kan?

Bij het zoeken was ik het ook niet tegengekomen, dus ik koesterde ook niet heel veel hoop, maar dacht dat er misschien wel een oplossing was met IDE in plaats van SATA ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
brutalbasterd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:06:
Je kunt de raid alleen gebruiken als je een IDE -> SATA tussenstukje gaat gebruiken.
Maar die zijn redelijk duur dacht ik 25€.

Of een IDE en een SATA schijf dan naast elkaar te gebruiekn zijn weet ik niet
Aha, das 1/4 van de aankoopprijs van een nieuwe harde schijf zo ongeveer, maar wellicht het overwegen waard... Als dat zou werken natuurlijk :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:20

DarkSide

theres no place like ::1

PATA is Parallel ATA oftewel wat jij IDE noemt.
En misschien is een converter dan een oplossing zoals brutalbasterd noemt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:15:
PATA is Parallel ATA oftewel wat jij IDE noemt.
En misschien is een converter dan een oplossing zoals brutalbasterd noemt.
Aha, oke... Weer wat geleerd :) Tnx!
Pagina: 1