Hoi,
Ik heb een opdracht voor school waarbij ik 2 chars[] moet vergelijken, en waarbij ik een hulpfunctie toUpper heb, waarmee alle lowercase naar Uppercase veranderd worden, en indien Uppercase, gebeurt er niks mee (uiteraard
).
Ik heb de volgende code al opgesteld (had soortgelijke opdracht hiervoor, die was case-gevoelig, en dus simpeler, waardoor ik al iets had om vanuit verder te werken), maar op de een of andere manier krijg ik toch een false mededeling bij deze chars[], terwijl er natuurlijk true uit zou moeten komen...
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Ik heb een opdracht voor school waarbij ik 2 chars[] moet vergelijken, en waarbij ik een hulpfunctie toUpper heb, waarmee alle lowercase naar Uppercase veranderd worden, en indien Uppercase, gebeurt er niks mee (uiteraard
Ik heb de volgende code al opgesteld (had soortgelijke opdracht hiervoor, die was case-gevoelig, en dus simpeler, waardoor ik al iets had om vanuit verder te werken), maar op de een of andere manier krijg ik toch een false mededeling bij deze chars[], terwijl er natuurlijk true uit zou moeten komen...
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| #include <iostream> using namespace std ; char toUpper (int c){ return c; } bool equalsIgnoreCase (char s1 [], char s2 []){ for (int pos = 0; s1[pos] != '\0' || s2[pos] != '\0'; pos++) { s1[pos] = toUpper (s1[pos]); s2[pos] = toUpper (s2[pos]); if (s1[pos] != s2[pos]) { cout << "false\t" ; return false ; } } cout << "true\t" ; return true; } void main (){ char s1[] = "hallo"; char s2[] = "halLo"; equalsIgnoreCase (s1,s2) ; } |
Iemand een idee waar het aan kan liggen?