Pc start niet op met harde schijven ???

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• biwitch
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-01 13:17
Specs:
- Chaintech moederbord met 1.7 celeron processor
- 512 MB geheugen
- 1 HD 6 gig
- 1 HD 4 gig
- 128 mb fx5200 Videokaart

Wat doet hij niet:
Opstarten (ik hoor alleen voeding aangaan) Fans draaien wel

Wat doet hij wel:
Wanneer ik de IDE kabel van de HD loshaal hoor ik wel de harde schijven 'aanschieten'. Maar natuurlijk kan hij dan niet opstarten

• biwitch
Iemand ? niemand ?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

Heeft hij het tot voor kort wel goed gedaan dan?

Wat je zou kunnen doen is een andere IDE-kabel proberen en de harddisk checken met een tooltje van de fabrikant.

En schoppen binnen 24 uur is niet gewenst.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Zeg ons eerst eens wat merk de HDD zijn. Bij WD zijn de schijven soms kieskeurig kwa jumper instelling. Kijk eens naar je jumpers, zet ze goed, probeer eens een andere kabel, etc.

Of probeer eens een andere Hdd.

Het lijkt me raar dat 2 HDD kapot zijn, maar het kan. Het kan ook je kabel of IDE aansluiting zijn.

• biwitch
Update :

Eerst andere schijf geprobeerd hij doet het niet
IDE kabel van cdrom losgehaald, hij start op.
Uitgezet
IDE kabel van cdrom weer in gedaan, hij start niet op. Heb alle mogelijke jumpersettings gedaan van de cdrom ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is niet de manier om een probleemtopic te starten en het omhoogkicken van een topic binnen 24 uur is hier ook zeker niet gewenst. Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om het forumgedrag gedeelte van de registratievoorwaarden nogmaals te doornemen: Algemene gedragsregels (Netiquette).

Kijk eens rond in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers. Met name Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? en Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? zullen erg in je voordeel werken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.