Ik weet het, klinkt als een vaag probleem, maar dat is het ook. Mijn XP installatie draait al enige maanden goed en stabiel. Echter sinds een paar dagen freezed de computer soms met het opstarten van XP, aan de harddisk activiteit te horen altijd in de eerste paar seconde van het opstarten. Het lijkt dat hoe langer de PC aanstaat, des te minder dit probleem voorkomt en XP gewoon prima opstart. In de logs valt verder niets te zien en ook met veilige modus en die andere opties bereik je niets als het probleem zich voordoet. Ik heb ook een Linux distro geinstalleerd die wel altijd goed opstart. Bootable CD's (Linux, XP installatie, whatever) starten ook zonder problemen op.
Verder kan ik zo goed als garanderen dat er geen spyware en andere troep geinstalleerd is. Waarom ik dit in het opslagmedia gedeelte post? Omdat ik denk dat het iets met de HD heeft te maken. Iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn of hoe ik zou kunnen checken of het de HD is?
edit: Wat misschien ook wel handig is om te weten is dat ALS XP opstart het systeem ook 100% stabiel is.
specs:
AMD Athlon XP 2600+
ASUS a7n8x-x
1GB DDR333 RAM
250GB WD HD - 10GB Windows partitie / 10GB Linux partitie / 220GB Data partitie
Bedankt
Verder kan ik zo goed als garanderen dat er geen spyware en andere troep geinstalleerd is. Waarom ik dit in het opslagmedia gedeelte post? Omdat ik denk dat het iets met de HD heeft te maken. Iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn of hoe ik zou kunnen checken of het de HD is?
edit: Wat misschien ook wel handig is om te weten is dat ALS XP opstart het systeem ook 100% stabiel is.
specs:
AMD Athlon XP 2600+
ASUS a7n8x-x
1GB DDR333 RAM
250GB WD HD - 10GB Windows partitie / 10GB Linux partitie / 220GB Data partitie
Bedankt
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 13:10 ]