Ik ben inmiddels al twee weken aan het zoeken maar heb in geen enkel forum een oplossing kunnen vinden.
Ik krijg onderstaande foutmelding zodra ik mijn pc probeer te benaderen via een andere:

Mijn netwerk bestaat uit 2 XP professional computers en mijn Xbox, dit alles verbonden via een router. Voorheen kon ik gewoon via werkgroepen naar alle pc's en gedeelde mappen browsen. Nu lukt dat dus niet meer op mijn computer. Ik kan niet aangeven waardoor dit veranderd is.
Wat werkt wel:
Ik krijg onderstaande foutmelding zodra ik mijn pc probeer te benaderen via een andere:

Mijn netwerk bestaat uit 2 XP professional computers en mijn Xbox, dit alles verbonden via een router. Voorheen kon ik gewoon via werkgroepen naar alle pc's en gedeelde mappen browsen. Nu lukt dat dus niet meer op mijn computer. Ik kan niet aangeven waardoor dit veranderd is.
Wat werkt wel:
- Ik kan wel op mijn shares komen door "//comp1/shared_map" in te vullen.
- Dit werkt ook met het ip adres "//192.168.1.101/shared_map"
- Vanaf mijn pc op andere shares op andere computers komen
- Ik kan niet via mijn werkgroep (MSHOME) op mijn pc klikken om toegang tot mijn shares te krijgen. De pc is wel zichtbaar.
- Een winsock reset programma gebruikt
- IrpStackSize in de registry opgenomen
- guest account gecontroleerd, deze heeft geen password en geen verloop datum
- gecontroleerd dat Guest account is opgenomen om toegang te krijgen in de registries
- NetBios over TCP/IP staat aan
- Firewall en virusscanner disabled
[ Voor 16% gewijzigd door Soesje op 23-02-2006 15:17 ]