Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MP3] Iaudio X5 fout bij kopieren files..(?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ( na vele andere problemen) onder de garantie een Splinternieuwe Iaudio X5.
Gebruik hem onder Windows XP PRo via USB 2.0
Als ik files wil kopieren, zoals ik normaal ook deed, via copy/paste, krijg ik bij willekeurige files de foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.djeduardo.nl/fout.JPG
Deze melding klopt niet, als ik nl dezelfde files naar een andere partitie op mijn pc kopieer gaat het vlekkeloos, dit bewijst naar mijn idee dat er niks met de files kan zijn..

Ook met synchroniseren met Podcasts( via Ipodder) blijft de download voortgang ook regelmatig ineens hangen.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 11:41 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:01

Piggen

Lekker bakkie

Refresh je USB-drivers eens en check de HDD van de X5.

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je vaker problemen hebt gehad met de X5 ligt het misschien niet aan het apparaat maar aan je pc? Ik zou idd even kijken naar je drivers en maybe op een andere computer proberen dingen te kopieren...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inderdaad, je zou het ns op een andere pc kunnen proberen.

Verwijderd

kun je direct vertellen dat je een probleem met je usb drivers hebt.
heb het zelfde probleem gehad. bij mij was het hardware gericht andere usb poort de het wel.
kan ook aan de drivers liggen
fix die en het copieeren moet weer flekkeloos gaan

Verwijderd

Topicstarter
dank voor alle reacties,.!
ik heb na veel testen ontdekt dat het inderdaad met de USB poort te maken moet hebben ( PCI USb2.0 kaart), want;
- als ik hem aansluit op USB 1.0 onboard poort gaat het goed
- als ik hem aansluit op USB poort van pc iemand anders gaat het goed

Ik ga verder op onderzoek uiit!ben iig al stuk verder :) .

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels het volgende ondernomen:

- Apparaatbeheer: 'Stuurprogramma bijwerken'. Hij kan echter geen betere vinden
- Apparaatbeheer: USB controller verwijderd, pc opnieuw opgestart automatisch weer geinstalleerd
- Hardwarematig PCI kaart eruit gehaald, Contactpunten schoongemaakt en terug geplaatst.

Alles heeft geen effect.
Feit blijft dat via USB 1.0 onboard poort alles ok gaat.
Is de conclusie dat de kaart defect is?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 19:18 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als het op alle andere USB poorten in zowel jou systeem als andere systemen wel werkt, dan lijkt me dat een logische conclusie ja. Ik zou verder ook niet weten wat er nog softwarematig fout zou kunnen zijn. Eventueel kun je nog je PCI kaart in een andere pc zetten, hem daar installeren en dan nog eens proberen.
Andere USB apparaten werken ook niet via je PCI kaart?

Verwijderd

Controleer ook nog even de website van de fabrikant. Dat bijwerken zoekt alleen naar WHQL gecertificeerde drivers volgens mij. Grote kans dat er toch een nieuwere (niet WHQL) driver voor die USB kaart is.

Verwijderd

Topicstarter
Goede tip.. net gedaan :
http://www.qtec.info/service/support/product.htm?artnr=13345
Oude ge-de installeerd en nieuwe geinstalleerd, pc herstart, wordt dus opnieuw geinstalleerd./
echter...nog steeds zelfde probleem...
Afbeeldingslocatie: http://www.djeduardo.nl/fout.JPG

Verwijderd

Je hebt er toch niet nog een hub aanhangen of zoiets ? Die via chipset op die usb kaart wil nog wel eens problemen geven met diverse usb app.
Probeer een kaart met een Nec chipset te krijgen die willen het nog wel eens erg goed doen.
Pc van mijn vriendin heeft ook een via chipset en een extra usb 2 via chip als ik een externe had erop gooi krijg ik vaak dezelfde problemen.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 19:40
staat er niet een shortcut in naar een niet bestaand bestand?

Verwijderd

Topicstarter
MisterE schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:55:
staat er niet een shortcut in naar een niet bestaand bestand?
Het is uitgesloten dat het met het bestand zelf te maken heeft, zie eerdere info.
kort gezegd: zelfde files kan ik probleemloos naar andere drive kopieren, tevens zijn het steeds verschillende files.
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:16:
Je hebt er toch niet nog een hub aanhangen of zoiets ? Die via chipset op die usb kaart wil nog wel eens problemen geven met diverse usb app.
Probeer een kaart met een Nec chipset te krijgen die willen het nog wel eens erg goed doen.
Pc van mijn vriendin heeft ook een via chipset en een extra usb 2 via chip als ik een externe had erop gooi krijg ik vaak dezelfde problemen.
Geen Hub eraan. Ik ga idd maar es en nieuw kaartje kopen en kijken of dat het probleem oplost
kan hem altijd retourneren..

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 10:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe USB 2.0 PCi kaart erin, zelfde merk wel, nu met 4 poorten
Probleem opgelost
Defecte kaart dus.......

Dank voor al het meedenken

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 19:36 ]

Pagina: 1