[XP] Geen netwerk na nieuwe installatie WinXP Pro

Pagina: 1
Acties:

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste tweakerts,

Gisteren heb ik WinXP Pro geïnstalleerd. Dit heb ik gedaan met een WinXP cd met gestreamde SP2.

Het volgende is het geval:

De installatie bleef continu hangen (freeze) op 2 minuten (Saving your settings). Dit heb ik een keer of drie geprobeerd. Heel frustrerend!!! Na een reset starte de set-up opnieuw op, om vervolgens een fatale fout te presenteren. Dit heb ik dus een aantal keren geprobeerd. Bij de vierde keer bleef hij hangen op de laatste minuut (Removing temporary files o.i.d.). Na de reset startte het systeem gelukkig wel gewoon op en lijkt alles normaal te werken.

Echter, nu kan ik niet meer het internet op. Ik heb een cable modem bij Wanadoo waarmee ik niet hoef in te bellen. Zodra ik de netwerkkabel in de pc plug heb ik normaal gesproken direct verbinding. Ik hoef niet in te bellen o.i.d. Nu krijg ik de melding "bad or no signal"

Ik zie wel dat de kabel is aangesloten (rechtsonder in systray) maar er staat een (ik dacht) geel kruisje bij. Als ik dan met rechtermuisknop het menu open en vervolgens "repair" kies gaat hij mijn IP-adres uitlezen (of iets in die trend). Vervolgens krijg ik de melding dat dit niet gelukt is...

Ik dacht "Misschien dat Wanadoo er even uit ligt" en sloot vervolgens mijn eigen pc weer aan. Met mijn eigen pc een perfecte verbinding!!!

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik sta voor een raadsel! Heeft dit misschien te maken met de problemen die ik had bij installatie van Windows? De drivers voor de netwerkkaart herkent WinXP vanzelf. Ik zie ook geen vraagteken staan onder apparaatbeheer bij netwerkkaart. Dus dat kan het volgens mij ook niet zijn....

Can someone help me please??? 8)7

Greetz,

Base

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Misschien gewoon de Wanadoo helpdesk?
0900-8896 (€ 0,10/min) :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 00:03
Heb je je moederbord drivers geinstalleerd?

Verwijderd

Je krijgt geen IP van je modem als je die koppelt op die andere PC?

Stel dan eerst even de Computernaam in op de andere computer die vereist is door wanadoo, en reset je modem even zodat die de settings van de andere pc in zich opneemt.

(resetten doe je door de stroom 5 seconden eraf te houden en weer in te schakelen)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 11:32 ]

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:31:
Je krijgt geen IP van je modem als je die koppelt op die andere PC?

Stel dan eerst even de Computernaam in op de andere computer die vereist is door wanadoo, en reset je modem even zodat die de settings van de andere pc in zich opneemt.

(resetten doe je door de stroom 5 seconden eraf te houden en weer in te schakelen)
Denk je dat dat zal helpen? Ik heb ook al eerder andere pc's aangesloten op die modem. Zonder problemen. Daar heb ik nooit iets hoeven instellen o.i.d... Volgens mij stelt Wanadoo ook geen eisen v.w.b. pc namen... Volgens mij heeft het ook niet te maken Wanadoo. Ik denk eerder aan bepaalde instellingen. Maar goed, ik weet dat dus niet zeker....

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

• Dutch_Baseline
r00n schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:27:
[...]

Misschien gewoon de Wanadoo helpdesk?
0900-8896 (€ 0,10/min) :)
Dit forum is niet voor niets natuurlijk! :X

• Dutch_Baseline
walterg schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:29:
Heb je je moederbord drivers geinstalleerd?
Nee, dit is mijn oude pc (en kado gedaan aan mijn vriendin). En ik heb dat nooit hoeven doen eigenlijk...

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dutch_Baseline schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:42:
[...]
Dit forum is niet voor niets natuurlijk! :X
Die helpdesk ook niet :/

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Dutch_Baseline schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:41:
[...]

Denk je dat dat zal helpen? Ik heb ook al eerder andere pc's aangesloten op die modem. Zonder problemen. Daar heb ik nooit iets hoeven instellen o.i.d... Volgens mij stelt Wanadoo ook geen eisen v.w.b. pc namen... Volgens mij heeft het ook niet te maken Wanadoo. Ik denk eerder aan bepaalde instellingen. Maar goed, ik weet dat dus niet zeker....
Voor zover ik weet "leert" mijn modem welk mac adress wel en geen internet te geven. Ik spreek nu over een Docsis sb5100 ofzo (weet typenummer niet exact). Al trek ik de kabel uit m'n router en prik 'm in m'n pc, doet internet het niet. Ook niet na een reboot van m'n computer. Ik zal toch echt naar beneden moeten lopen en m'n modem moeten resetten :)

Dan doettie het wel. En die drivers installeren lijken me ook een beetje overbodig als hij wel een Statusmeldinkje krijgt :>

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 07:37

Beercase

So soft!

hehehe

modem al gerest? anders kabel controleren, netwerkkaart opnieuw installen anders goed install van windows kopen...

Hang loose, KiteSurfing for life!

• Dutch_Baseline
Nee dat begrijp ik, maar het idee van een forum is volgens mij informatie inwinnen of delen zodat je zelf bepaalde problemen kunt oplossen. Je kunt je pc natuurlijk ook meteen wegbrengen of een mannetje tegen hoog tarief laten langskomen... Maar goed laten we niet van het onderwerp afdwalen. Enne die helpdesk kan altijd nog!!! O-)

Base.

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:57:
[...]

Voor zover ik weet "leert" mijn modem welk mac adress wel en geen internet te geven. Ik spreek nu over een Docsis sb5100 ofzo (weet typenummer niet exact). Al trek ik de kabel uit m'n router en prik 'm in m'n pc, doet internet het niet. Ook niet na een reboot van m'n computer. Ik zal toch echt naar beneden moeten lopen en m'n modem moeten resetten :)

Dan doettie het wel. En die drivers installeren lijken me ook een beetje overbodig als hij wel een Statusmeldinkje krijgt :>
Dus jij zegt: Modem aansluiten op "Defecte pc" en dan stekker er uit halen en 5 seconden wachten en dan weer aansluiten??? Dan zou het moeten werken???

Verwijderd

never mind

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 13:13 ]

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-03 07:52
heb je nu al geprobeerd om je modem even af te zetten en dan opnieuw te proberen?

je kan anders ook op de pc waarmee je wel verbinding krijgt te connecteren, een dosbox te openen en ipconfig /release te typen, en vervolgens de andere pc er aan te koppelen... Maar als dat niet werkt, zou ik toch maar eens een gewone windowscd proberen en opnieuw beginnen...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Verwijderd

Dutch_Baseline schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:43:
[...]

Nee, dit is mijn oude pc (en kado gedaan aan mijn vriendin). En ik heb dat nooit hoeven doen eigenlijk...
Ik zou inderdaad ook nooit zomaar een pc kado doen aan mijn vriendin O+

Maar even zonder gekheid. Probeer eens te pingen naar 127.0.0.1. Als dit werkt, zijn in ieder geval de netwerkdrivers goed geïnstalleerd en kan je verder gaan zoeken(wanadoo bellen bijv).

En als je geen ipconfig /renew * kan doen, dan ligt het waarschijnlijk aan dat je mac adres niet geregistreerd staat. dan moet je wanadoo bellen en vragen of ze je macadres willen resetten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 13:12 ]

• Dutch_Baseline
c00kie schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:09:
heb je nu al geprobeerd om je modem even af te zetten en dan opnieuw te proberen?

je kan anders ook op de pc waarmee je wel verbinding krijgt te connecteren, een dosbox te openen en ipconfig /release te typen, en vervolgens de andere pc er aan te koppelen... Maar als dat niet werkt, zou ik toch maar eens een gewone windowscd proberen en opnieuw beginnen...
Ok man, zodra ik thuis ben zal ik dit gaan proberen....

Overigens: Die WinXP cd gebruik ik altijd en nooit eerder problemen ondervonden...

Thanx anyway!!! :)

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:11:
[...]

Ik zou inderdaad ook nooit zomaar een pc kado doen aan mijn vriendin O+

Maar even zonder gekheid. Probeer eens te pingen naar 127.0.0.1. Als dit werkt, zijn in ieder geval de netwerkdrivers goed geïnstalleerd en kan je verder gaan zoeken(wanadoo bellen bijv).

En als je geen ipconfig /renew * kan doen, dan ligt het waarschijnlijk aan dat je mac adres niet geregistreerd staat. dan moet je wanadoo bellen en vragen of ze je macadres willen resetten.
Ok man, ga ik proberen! Thanx!

Base

Pagina: 1