WL500g- DeLuxe, url-blocking?

Pagina: 1
Acties:

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-04 12:33

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Ik gebruik met veel plezier mijn WL500g- DeLuxe maar heb nu toch een klein probleem.

Mijn zoon speelt veels te veel op RuneScape :D en mijn vrouw wil dat deze site tussen s'avonds 19u en s'morgens 10u. niet bereikbaar is.
In de router zit een url-blocking en deze heb ik aangezet en zo ingesteld dat alle urls met runscape er in geblockt moeten worden binnen de genoemde tijd.
Op zich werkt dat prima als jij je pc aanzet in de tijd dat de site geblockt dient te worden. Staat je Pc echter aan in de tijd dat je wel op runescape mag dan kun je dit ook blijven doen al is het ver na 19u. Pas als je de Pc herstart dan werkt de block ook op de Pc.
Ik heb de laatste officiële Bios release van Asus er op gezet maar still no luck.

Het forum op Asus bied geen soelaas en support is niet te vinden in NL. Heb ook gekeken op wl500g.info maar ook daar geen oplossing.

Iemand een idee of hint?
Mag ook een stukje (free)software zijn die ik op de Pc van mijn zoon moet installeren

Thanks!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:31

Gerco

Professional Newbie

Vreemd, ik heb een SMC Barricade 2804 gehad, met ook een URL blocking feature. Voor zover ik weet blockte die onmiddelijk na het klikken op de OK knop in het instelscherm.

Het lijkt wel alsof die Asus alleen de DNS requests blokkeert, maar niet de HTTP headers controleert. Dan zou je dit krijgen. Werkt die site toevallig met HTTPS? In dat geval is het niet te blocken, tenzij de eerste pagina een HTTP pagina is die redirect naar de HTTPS. Als de HTTPS verbinding eenmaal tot stand gekomen is, is er geen blocken meer aan.

Je zou programmas als NetNanny (oid) kunnen installeren, weet niet of dat nog bestaat. Een oplossing in de router is echter veel hackvaster.

[edit]
Het lijkt erop dat RuneScape geen webgame is, maar een "normale" online game. In dat geval zal het waarschijnlijk helemaal geen HTTP connecties maken als het spel eenmaal is begonnen. Het is een Java applet die, eenmaal geladen, helemaal geen URLs meer opvraagt. Een URL blocker is dus geen verdediging tegen dit soort dingen, je zal het IP van de server moeten blokkeren in de firewall tussen die tijden, dat moet wel werken.

[ Voor 25% gewijzigd door Gerco op 23-02-2006 11:16 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Gerco schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:12:

[edit]
Het lijkt erop dat RuneScape geen webgame is, maar een "normale" online game. In dat geval zal het waarschijnlijk helemaal geen HTTP connecties maken als het spel eenmaal is begonnen. Het is een Java applet die, eenmaal geladen, helemaal geen URLs meer opvraagt. Een URL blocker is dus geen verdediging tegen dit soort dingen, je zal het IP van de server moeten blokkeren in de firewall tussen die tijden, dat moet wel werken.
Nou je het zegt! Stom |:( Helemaal niet aan Java gedacht en zal je opmerking vanavond eens in praktijk brengen.

Bedankt!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Ok, ik heb even gekeken hoe t beste te werk te gaan maar heb toch nog even jullie hulp nodig.
Ik ben nl. niet echt bekend met dit soort zaken maar heb wel geprobeerd me hierop in te lezen middels verderop genoemde pagina.

Hier kun je zien hoe mijn interface er uit ziet en mij vraag is deze. Als ik alles van adres 217.138.42.34 wil blocken binnen de tijd van 20u tot 10u heb ik dan genoeg aan het volgende;

217.138.42.34 port 80 TPC All

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
ik zou sourceport ook all nemen, dus 217.138.42.34 ALL TCP ALL

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 18:12:
Bedankt.

Met port 80 alleen was het om 19.55u "heee! "t is nog geen 20u :( "

>:)

Zal vanavond inderdaad alle porten blocken.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 18:12:
Hmm, het blijkt dat als hij ingelogd zit en niet van World wisselt hij gewoon kan blijven spelen :|

Helaas kan ik voor poortkeuze niet ALL ingeven en zoek dus naar de mogelijkheid de hele boel vanaf 20u volledig te blocken.

Iemand een idee?

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik weet het niet hoor maar is nee gewoon niet nee als papa dat zegt ? Want je haalt je nu van alles op de hals om dit spelletje te stoppen maar what's next ? Dan heeft ie volgende maand weer wat anders, ga je dat ook blocken ? Mijn suggestie is gewoon nee is nee met een consequentie er aan vast.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:31

Gerco

Professional Newbie

Als hij kan blijven doorspelen als hij niet van world wisselt, heeft RuneScape waarschijnlijk meer dan 1 server (per world 1?). Dat hoofd IP zal alleen een soort broker zijn die de clients naar de worldservers stuurt, waarschijnlijk ook de webserver.

De manier om hier mee om te gaan is alle IP adressen van alle servers van RuneScape blocken. Echter zit je dan achter de feiten aan te lopen als 1 van die IPs verandert. Misschien is het een idee om gewoon alle internet toegang te blocken tussen 20.00 en 20.05 en alleen de RuneScape server na 20.05, dat werkt hoogstwaarschijnlijk wel.

Een proggie om alle windows met RuneScape in de titel af te sluiten kan ook wel werken, mocht je dat niet willen, zit je waarschijnlijk toch aan "als pa nee zegt, is het nee" vast. Je zoon zal dan moeten leren luisteren.

[ Voor 8% gewijzigd door Gerco op 24-03-2006 20:33 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Ghostrider(NL) schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 20:10:
Ik weet het niet hoor maar is nee gewoon niet nee als papa dat zegt ? Want je haalt je nu van alles op de hals om dit spelletje te stoppen maar what's next ? Dan heeft ie volgende maand weer wat anders, ga je dat ook blocken ? Mijn suggestie is gewoon nee is nee met een consequentie er aan vast.
Dat is denk ik ook het beste. Ik heb hem nu verteld dat als het zo is dat de volgende keer dat ik merk dat hij na 20u toch nog op runescape zit ik het gewoon pertinent blokkeer, dus dat hij er ook niet meer overdags op kan. Dat ook zijn moeder niet kan voorkomen dat dit gebeurd als hij zich niet aan deze afspraak houd.

Blijkt trouwens als je zoekt op Google dat veel meer mensen tegen dit probleem aanlopen en dat runescape zeer moeilijk te blocken is, meestal is het een definitive perm block.
Pagina: 1