Savage 3D met Directx 9.0

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 14:55

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een speciale kaart in de PC zitten van de firma Applica, waardoor je met 2 user toch 1 PC kunt gebruiken. Je deelt dus ook je CPU en kunt onafhankelijk van elkaar achter de PC's internetten, brieven typen muziek luisteren enz.

Afbeeldingslocatie: http://www.applica.com/images/multimedia_closeup.jpg

Op die kaart zit ook een grafische chip van Savage Inc (Savage 3D). Nu wil ik Media Portal op de kaart laten draaien, echter werkt de MediaPortal met directX 9.0 en dat wordt niet meer ondersteund door de Savage 3D.

Hoe kan ik het toch bewerkstelligen dat ik MediaPortal aan de gang krijg via de Savage 3D kaart. MediaPortal loopt op mijn Host PC prima (Geforce 3 Ti 200)

De 'fout' die ik krijg bij de Savage 3D kaart =

Warning: Nothing will be rendered.
The reference rendering device was selected, but your computer only has reduced-functionality reference device installed. Install the directX SDK to get the full reference device.
A software device that implements the entire Direct3D feature set, but runs very slowly.

Het installeren van DirectX (februari) SDK hielp ook niet :?

[ Voor 23% gewijzigd door M. Mulder op 23-02-2006 11:11 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Werkt die kaart met standaard S3 Savage drivers :?

Het is misschien een idee om op www.s3graphics.com een paar drivers uit te proberen :z

Oslik blyat! Oslik!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

dion_b schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:56:
Werkt die kaart met standaard S3 Savage drivers :?

Het is misschien een idee om op www.s3graphics.com een paar drivers uit te proberen :z
Mja, alleen doet S3 helaas niets meer aan de driver support van deze chips. Volgens mij staat de ontwikkeling al stil sinds midden 2000. Ben bang dat daar geen DX9 support in zit.
Maar proberen kan uiteraard geen kwaad ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

cybersteef schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:14:
[...]

Mja, alleen doet S3 helaas niets meer aan de driver support van deze chips. Volgens mij staat de ontwikkeling al stil sinds midden 2000. Ben bang dat daar geen DX9 support in zit.
Maar proberen kan uiteraard geen kwaad ;)
Volledige DX9 support kun je natuurlijk schudden, maar misschien is meer mogelijk dan met de default drivers van Windows of van Applica (TS is onduidelijk welke hij gebruikt)

Oslik blyat! Oslik!

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik heb de drivers geprobeerd van de savage site, maar het maakt geen verschil.

Mediaportal, het programma die ik aan de praat wil krijgen doet geen aanspraak meer op VMR 7, maar nu op VMR 9.

Een pop-up tijdens starten geeft aan dat de SDK package van directX dit zou kunnen verhelpen om dat het vollediger is.
Echter na install van DirectX SDK geeft hij nog steeds die melding.

Is er geen emulator of iets dergelijks voor te krijgen die de aanspraak van VMR 9 doet converteren naar VMR 7.

Moeilijk allemaal hoor.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
meestal zit zo'n soort software emulatie in een nieuwe driver, soms zijn er nog fanclubs die de drivers nog steeds up-to-date proberen te houden, probeer anders even een driver van een nieuwer model Savage kaart ik zie dat de Savage 2000 nog directX9 drivers heeft? misschien zijn de kaarten / drivers 'unified' genoeg om samen te werken, vroeger gebruikte ik op mijn voodoo1 ook altijd voodoo 3 drivers om goed met DX8.1 te kunnen werken :)

~ Mijn prog blog!

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Nope,

Dat werk niet --> geen beeld !

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-06 08:06

JanW23

Mine mine mine mine

Als je nu is de hardwareversnelling uit zet.... zou dat wat kunnen helpen? Ik weet dat ik daar last van had met Delphi 5.
(Eigenschappen buraublad - tapblad instellingen - knop "geavanceerd" - tapblad "problemen oplossen".)

Tis een wilde gooi....

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Hee Jan-Willem,

Had ik al geprobeerd, maar gaf geen resultaat.
Pagina: 1