[PHP] Upload lokaal webcam image op php form bij submit

Pagina: 1
Acties:
  • 703 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
In navolging van dit topic waar niet echt een antwoord is uitgekomen de volgende vraag:

Ik wil op een PHP form (remote server) met een of ander ActiveX control of zo een live webcambeeld tonen van de webcam aangesloten op de PC waar de pagina wordt opgeroepen. Dit beeld moet gefreezt kunnen worden en vervolgens met de submit van het form worden opgeslagen op de server. Dit alles tbv een ledenregistratiesysteem met foto.

Het is dus niet de bedoeling eerst te uploaden en die beelden vervolgens te laten zien, omdat het maar een trage internet verbinding is (bedoeling is in het veld via UMTS).

Heeft iemand hier ervaring mee, suggesties of al een bestaande oplossing?

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 20:43
live webcambeeld tonen van de webcam aangesloten op de PC
Kan je je gebruikers niet gewoon een foto laten uploaden? Mensen hebben toch vaak foto's van zich zelf die ze leuker vinden om te laten zien als een momentopname van hun webcam. Verder hebben heel veel mensen ook geen webcams, dus in dat geval zal het ook al niet werken. Dus, is het niet veel makkelijker om gebruikers een foto te laten uploaden?

Of ben je bang dat mensen andere foto's sturen dan bedoelt zijn?

Ik dacht dat het in ieder geval wel mogenlijk was met flash, dan zou je zelfs een mooie countdown kunnen doen tot de momentopname. Of het ook mogenlijk is om via flash dan de foto op te slaan weet ik niet zeker.

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het doel is een registratieterminal te maken, dus een balie waar mensen zich aanmelden, foto gemaakt wordt met behulp van de webcam, en deze dan pas over internet wordt opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02-2023

hobbeldebobbel

tjop tjop

je kan door een cgi scriptje ofwat steeds een aantal frames laten opslaan in een map, en daar dan een jpg uit delijst halen.
Volgens mij kan bijvoorbeeld webcamxp pro dit ook al, misschien even daarkijken hoe dit werkt..

btw... je bent student Industrial design aan de tue??

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 21:33
Dit lijkt mij het beste te realiseren met behulp van flash. Met flash kan je de interface maken voor het gebruik van de webcam en flash het plaatje laten versturen naar je form.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Heb zelf exact de zelfde vraag! Het PHP gedeelte zou wel lukken, alleen het webcam gedeelte. Ik heb totaal geen kaas gegeten van flash, en na een poos zoeken op internet wordt ik ook niet echt veel wijzer.

Volgens mij moet het toch echt te doen zijn? Ik vind wel regelmatig website's die contact leggen met de webcam en dat beeld tonen. Alleen geen website waar je een foto kan nemen en die kan versturen. Want dat is nou net de vraag. ;)

Iedereen moet er namelijk mee kunnen werken en de naam moet weer de bestandsnaam van de afbeelding worden.

Alvast bedankt! :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:47
In flash is dit vrij eenvoudig te maken volgens mij :) Een beetje actionscript:
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
// Attach the webcam to our output object:
this.output.attachVideo(Camera.get());

//create a bitmap object in memory that is the same size as the Video object on stage
original = new BitmapData(output._width,output._height)  

// Fill our original bitmap with the webcam's output:
original.draw(output);

Deze code ooit eens geschreven voor een flash app die een laserpointer in beeld kan volgen. Enig probleem is nog het bitmapdata object versturen naar je server, maar ik gok dat een simpele post daarvoor wel voldoet. Dan is het enkel nog een kwestie van opslaan als bitmap, eventueel converteren en klaar :)

Overigens kan webcampXP ookal zoiets, maar ik vraag me af hoe simpel dit te integreren is in een andere applicatie.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Durf het bijna niet te vragen maar heeft iemand een kant-en-klaar actionscript? Het PHP verhaal moet denk ik wel lukken. Dus ben iemand erg dankbaar als die dag aan zou kunnen leveren :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
http://www.flashfiles.nl/ShowDetail.asp?NewsId=5719

There's more where this came from (google: webcam flash)

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Pagina: 1