[FLASH] Kleine swf laadt langzaam

Pagina: 1
Acties:

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Normaal maak ik mn sites met html/css maar had nu besloten om dat eens in flash te proberen. Ik heb eerder flash attributen gebruikt in mn site maar nooit een hele site. Ik heb in principe het design af en wil beginnen met animeren. Probleem is dat hij nu al te langzaam laadt. Zoals ik op GoT heb gelezen kan dat liggen aan de hoeveelheid attributen die je de eerste frame moet laden. Ik heb maar een paar en de swf is 77kb. Het duurt 5 seconden voordat ik hem op mn beeld heb staan.

Dmv trial and error ben ik gaan kijken welke attributen de swf langzaam maken en kwam er achter dat de tekst "fashion and jeans" de boosdoener is. Heeft het er mee te maken dat flash dat lettertype "on-the-fly" moet omzetten naar een niet standaard lettertype? Wat kan ik hier aan doen?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/t.sikkema/GoT/lakeside_got.jpg
Logo (met flashdropshadow), rode figuur links en blauwe balk onder zijn in vector. (Burgum is ook lettertype). De tekst "fashion and jeans" is in niet standaard lettertype. Die meid is een jpeg (geminimaliseerd voor het web in ps). Die column met merken is een transparante png file.

Ik zou de tekst op die jpeg van die meid kunnen plakken, mocht dat helpen. Maar dan loop ik weer tegen hetzelfde probleem als browser mn buttons (ook in dat niet standaard lettertype) moet laden.

Eerdere versie van site:
http://home.wanadoo.nl/t.sikkema (niet helemaal in flash)

[ Voor 14% gewijzigd door CRAM op 23-02-2006 13:01 ]

Verwijderd

Exporteer je swf eens met een size report ("generate size report" aanvinken in de export settings).
Zo weet je meteen waar je (te) zware elementen zitten.

• CRAM
master.swf Movie Report
------------------------

Frame # Frame Bytes Total Bytes Scene
------- ----------- ----------- ----------------
1 78639 78639 Scene 1 (AS 2.0 Classes Export Frame)

Scene Shape Bytes Text Bytes ActionScript Bytes
------------------------- ----------- ---------- ------------------
Scene 1 0 0 0

Symbol Shape Bytes Text Bytes ActionScript Bytes
------------------------- ----------- ---------- ------------------
fashionjeans 0 75 0
logo 533 54 0
celtic_bloem 1304 0 0

Font Name Bytes Characters
---------------------- --------- --------------
Skizzed DSG 27893 ADEFHIJNOS
Eurostile#2-Extended 745 BGMRU

Bitmap Compressed Compression
----------------------- ---------- -------- -----------
flash_bg 37962 1458880 JPEG Quality=80
merken_column copy 9781 132264 JPEG Quality=80

Skizzed DSG 27893 ADEFHIJNOS. Dat is toch een aanzienlijk deel van de 78kb. In principe zou hij sneller moeten laden. Het lijkt me sterk dat hij zolang moet renderen...

offtopic: ik mag toch hopen dat hij mn al gecomprimeerde jpeg met rust laat en niet nog eens comprimeert? Bij properties heb ik namelijk niks ingesteld en ik dacht dat het een default setting was dat hij dan de oorspronkelijke compressie behoudt

[ Voor 16% gewijzigd door CRAM op 23-02-2006 13:00 ]

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Flash zet standaart de JPG kwaliteit op 80. Dat is dus 80% van het origineel wat jij ingeladen hebt. Dus is het idd nog iets slechtere kwaliteit. Persoonlijk zet ik hem altijd op 90, dan ben ik zelf iets meer tevreden.
Het kost inderdaad ook extra tijd om een NIET standaard lettertypen om te zetten naar een systeem lettertype. Waarom gebruik je een NIET standaard lettertype? Omdat het er mooier uitziet, maar dat heeft dus geen nut als je het laad omzetten.
Je moet de font dus embedden (kunt makkelijk alleen de letter van de tekst embedden en niet het hele alfabet, bespaard ook weer KB`s).
Ik embed meestal alleen fonts van teksten die ik veel aanpas, de rest zoals grahpics enzo zet ik gewoon om naar vector (seleteren > CTRL+B). Dit is nog vanuit vroegen. Flash 8 kan tekst geweldig renderen en is het dus in alle gevallen goed om het font gewoon te embedden (kun je het nog eens makkelijk aanpassen of uit XML oid halen).
Kijk bij test movie ook eens wat je allemaal inlaad op de eerste frame.
Op www.gotoandlearn.com staat ook een goed tutorial over het goed inladen van je movie. (nieuwe dus staat bovenaan)

Succes

• CRAM
hmm ik dacht gelezen/gehoord te hebben dat als je een jpeg importeert die dus al compressie heeft, die compressie ook houdt en dus bij de publish niet nog eens wordt meegenomen door flash.
Het is dus ook beter om menubuttons te maken en die meteen om te zetten in vector. Gewoon dat hele font niet meenemen (embedden)....

Verwijderd

Wat ik zou doen:
- maak een container movie waar je al je zut gaat inladen
- dus eerst de achtergrond (floep, die staat zo erin)
- dan "pats" effe het logo erin laden
- smooth even die rechterlogo`s
- dan het menu
- dan de content
(of zoiets....)

Het principe is dus je ding in stukken hakken en lekker na elkaar inladen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 11:43 ]

• CRAM
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:38:
Wat ik zou doen:
- maak een container movie waar je al je zut gaat inladen
- dus eerst de achtergrond (floep, die staat zo erin)
- dan "pats" effe het logo erin laden
- smooth even die rechterlogo`s
- dan het menu
- dan de content
hoe bedoel je dat? Achtergrond en logo niet beide in het eerste frame?
Ik maak zeg maar een master swf met al het nodige....daarin laad ik dan content swf's?

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
offtopic:
In Opera laad hij 'm bij mij sowieso maar voor een kwart ofzo en gaat ook niet verder. In Internet Explorer 7 doettie het wel goed!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Dude bij mij loopt zelfs m`n browser ff vast.. hier is iets goed mis.
Misschien is het verstandig om je fla eens te posten, dan kan er even iemand naar kijken.

• CRAM
Ik weet vrij zeker dat het gebruik van het font de oorzaak is van de lange laadtijd. Toch wil ik dit font gebruiken. Welke constructie moet ik gebruiken om het font lichter te maken?

Eerdere versie van site maar met hetzelfde probleem

In de versie waar ik nu meebezig ben zijn de buttons, rollovers en de quote "fashion and jeans" in lettertype.

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-02 16:30

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Ik heb hier echt totaal geen verstand van, maar kijk eens op www.flashfocus.nl .
Daar vind je echt ALLES over Flash!

Everybody lies

• CRAM
XplodingForce schreef op zondag 26 februari 2006 @ 20:09:
Ik heb hier echt totaal geen verstand van, maar kijk eens op www.flashfocus.nl .
Daar vind je echt ALLES over Flash!
Maar net niet wat ik zoek...

iig bedankt voor de link!

• CRAM
Het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb nagedacht over dat font om te zetten in gifjes en dmv frame by frame animation hetzelfde resultaat te krijgen. Dit is wel erg omslachtig.

Als iemand een beter idee heeft of mij wil helpen om mijn swf beter te krijgen dan hoor ik het graag

Verwijderd

Post nou gewoon es die .fla
Kan me niet voorstellen dat het aan een fontje ligt.

• CRAM
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:55:
Post nou gewoon es die .fla
Kan me niet voorstellen dat het aan een fontje ligt.
fla file

Dit is niet de file van bovenstaande site maar heeft wel hetzelfde probleem

[ Voor 14% gewijzigd door CRAM op 03-03-2006 15:06 ]

• CRAM
**klein kickje**

Zou iemand die fla file even kunnen bekijken? Ik ben zelf alweer bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar
Pagina: 1