Toon posts:

Aeolus 6800 GT AGP 256 geeft alleen gekleurde blokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mijn grafische kaart had verwijderd, een nieuwe koeler op mijn processor had gezet en de grafische kaart weer terug heb gezet krijg ik de volgende problemen:

Gekleurde blokjes op het systeem die bewegen, daarna even niets en dan witte blokjes die bewegen. Soms na langere tijd geeft het beeldscherm "out of sync" foutmelding of geeft deze aan dat de "resolutie" buiten het bereik van de monitor ligt.

Mijn systeem:
Athlon 3500
Asus kn8 moederbord
Grafische kaart: Aeolus 6800 GT agp - 256
gig geheugen,
Windows XP Pro -sp2

Twee monitoren gekoppeld aan de grafische kaart, een TFT en een CRT.Beide geven dit zelfde signaal.
Ik kom niet in mijn bios, de blokken zijn er vanaf het begin, de kaart zit er goed in.

Iemand een idee?
m.i. moet ik de kaart naar factory defaults zien te krijgen, maar hoe doe ik dat??

Bedankt voor je tijd vast!! }:O

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-07 15:40
Heb net een 6800LE met vergelijkbare symptomen opzij gelegd in de: MIA, presumed dead-pile.

Kan je dus weinig goede hoop geven. Zit die nieuwe cooler wel goed? Is je core niet beschadigd geraakt bij de plaatsing???

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Verwijderd

Topicstarter
Nee, koeler zit goed.

De eerste blokken hebben de kleuren van het windows xp logo, daarna volgen witte blokken zoals de tekst maar dan verkeerd weergegeven.
Dit is mi conform opstart windows XP

Ik hoop dat er sprake is van een tehoge resolutie of hertz maar ik weet niet hoe ik deze terug moet krijgen op factory defaults 8)7

Iemand???

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 11:51 ]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:38

MaDLiVe

.-Observer-.

Dit is waarschijnlijk niet het geval hoor :)

Wat DexterBelgium zegt. Weet je zeker dat de cooler goed contact maakt met de core?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
En weet je zeker dat er geen koelpasta op de cicuits rond de core en de geheugenchips zit?

4 mogelijkheden lijkt me:

1.) Corecrush.
2.) Slecht contact met core of mem.
3.) Koelpasta op het PCB van de kaart (rond de core of het geheugen).
4.) Metalen gedeelte van de koeler raakt ergens het PCB.

Bij de eerste is je kaart echt dood, de middelste twee zorgen meestal niet voor blijvende schade. De laatste kan in sommige gevallen wel voor blijvende schade zorgen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

euh waar lezen jullie dat die de vga koeler heeft vervangen :?
hij heeft gewoon ze cpu koeler vervangen en daarvoor ze kaart er ff uitgehad en weer terug gezet.

heb je ook al geprobeerd om de kaart er weer ff uit te halen en er weer opnieuw in te steken.
bij mij hielp dat met me kaart.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-07 15:40
Indeed, te snel geweest, sorry.

Toch vrees ik dat het exact dezelfde symptomen zijn als die ik had. Lijkt het hierop? Grample in "Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 11"?

Weet trouwens nog altijd niet "what killed it" en of ie wel echt dood is, maar vrees er toch erg voor.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
chucky666 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:57:
euh waar lezen jullie dat die de vga koeler heeft vervangen :?
Misschien zit er ALTIJD een processor op een videokaart? Of het nou om CPU (central processing unit) of GPU (graphics processing unit) gaat, het zijn beide processors. Sorry, maar ik haal meestal niet mijn videokaart er uit als ik de koeler op mijn CPU vervang.

Ik zou gewoon nog een checken of de videokaart echt wel goed in zijn slot zit en ook ff checken of de vga/dvi kabel er bij zowel de monitor als videokaart goed in zit.

Als dit niet helpt zou ik nog eens checken of de cpu koeler wel goed zit. Ik heb wel eens gehoord van CPU's die artifacts geven als ze instalbiel zijn.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Alexio schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:36:
[...]

Sorry, maar ik haal meestal niet mijn videokaart er uit als ik de koeler op mijn CPU vervang.

.
de meeste mensen anders wel hoor.
aangezien de videokaart anders goed in de weg kan zitten aangezien hij er vlak onder zit.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Ik heb deze symptomen ook gehad met mijn oude GeForce 4 TI4200.
Het probleem was dat ik met het monteren van een andere koeler, een weerstand/condensator (SMD component) eraf geramt heb met een schroevendraaier.
Vanaf dat moment had ik ook rare kleuren en blokjes op het beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was ff niet helemaal duidelijk : ik heb de cpu koeler vervangen, niet die van mijn grafische kaart. De koeler is een coolermaster en nogal een groot ding, bij mijn asus bord zit de agp slot dichtbij de cpu en ik kreeg anders de "klipjes" die de koeler op de processor houden niet goed gemonteerd dus moest de grafische kaart er even uit.

Dexter: ja die artifacten in die link, dat is nagenoeg hetzelfde als wat ik heb, alleen kan ik geen andere tekst zoals die logo's zien, puur artifacten.

De kaart meerdere keren uit en in gehad, dvi aansluitingen en vga aansluitingen gecontroleerd, nix nada noppes.

Wel zie ik dat ik een klein spettertje koelpasta gemorst heb op het moederbord vlak bij de CPU. Maar kan dat voor dit soort grafische problemen zorgen???

-- overigens bedankt voor alle reacties allen!!! --- _/-\o_

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 09:21:
Ik was ff niet helemaal duidelijk : ik heb de cpu koeler vervangen, niet die van mijn grafische kaart. De koeler is een coolermaster en nogal een groot ding, bij mijn asus bord zit de agp slot dichtbij de cpu en ik kreeg anders de "klipjes" die de koeler op de processor houden niet goed gemonteerd dus moest de grafische kaart er even uit.

Dexter: ja die artifacten in die link, dat is nagenoeg hetzelfde als wat ik heb, alleen kan ik geen andere tekst zoals die logo's zien, puur artifacten.

De kaart meerdere keren uit en in gehad, dvi aansluitingen en vga aansluitingen gecontroleerd, nix nada noppes.

Wel zie ik dat ik een klein spettertje koelpasta gemorst heb op het moederbord vlak bij de CPU. Maar kan dat voor dit soort grafische problemen zorgen???
-- overigens bedankt voor alle reacties allen!!! --- _/-\o_
Begin mss eens met een foto van de kaart, en kijk of alles er nog op zit ;)
Pagina: 1