Toon posts:

MP3 streaming server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een kleine, compacte webserver waarmee ik m'n bestanden die thuis staan, op het werk kan beluisteren. Via een browser wil ik kunnen "bladeren" op mijn harde schijf en dan klikken op een mp3'tje om de streaming te starten. Er bestaan -tig programm's die werken via Apache of IIS, soms met PHP, maar ik zoek een compacte alles-in-een oplossing voor Windows. Wie helpt?

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 20:28
Streamsicle doet precies wat je wil , http://sourceforge.net/projects/streamsicle/ , zolang je de EXE open hebt kan je via een webpagina mp3's in de playlist zetten en streamen.

enige waar je dus om moet denken is dat je 2 poorten in je router open moet zetten (website, en stream poort)

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 10:49
gnump3 is ook een mooie oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dat is weer met PHP en ik wil m'n peeceetje zo min mogelijk belasten... een "quick and dirty" webservertje is voor mij al voldoende.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
wat ik gebruik is radioblog, de ultieme oplossing voormij.

Voordelen:
Overal je eigen tracks beluisteren.
Makkelijk te installeren.
Met een ftp en wat dos kennis kan je ook liedjes uploaden.
Makkelijk aan te passen.
Liedjes worden snel gestreamd.

Nadelen:
Elke track moet ge-convert worden.
Geen zoek functie in playlist..

Link: www.radioblogclub.com

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gratis en alles, kan eigenlijk alles wel streamen en belast je PC niet zo sterk (bovendien: als je op je werk zit boeit het toch niet dat het ding CPU staat te verstoken, je zit er toch niet achter ;) ):
http://www.tversity.com/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 14:16

Maverick2001

Never look back

Er zijn toch van die programma's waar jezelf de DJ kan zijn.... echt live gewoon een programma maken bedoel ik dan en gelijk streamen.

Die zoek ik ook al een tijdje.

Pura Vida

Pagina: 1