Toon posts:

[Win200] Onthouden folder open dialoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor al onze gebruikers een map aangemaakt Z:\Default. In deze map heeft de gebruiker al zijn veelvoorkomende documenten en veelgebruikte (netwerk)mappen staan. Dit systeem werkt prima, er is alleen een nadeel. Stel een gebruiker opent in Word het open dialoog en klikt dan op een shortcut naar een netwerkmap. De eerstvolgende keer dat de gebruiker dan weer het open dialoog opent dan opent die standaard met die laatste netwerkmap. Is dat uit te zetten? Ik wil graag dat het open dialoog altijd opent met Z:\Default.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
In word via Extra - Opties - Bestandslocaties de locatie van Documenten aanpassen naar z:\default

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is het niet want die staat al zo. Als je Word opnieuw opstart wordt deze wel weer opnieuw geinitialiseerd maar anders onthoudt hij de laatste locatie

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03-2025

KingRichard

former Duke of Gloucester

* KingRichard heeft de laatste tijd omslachtige oplossingen
Zorg ervoor dat je het DocumentOpen event kunt afvangen met behulp van Writing application event procedures. In de tutorial staat dat je een aparte Add-in moet maken, maar je kunt dit ook doen in Normal.dot. Zet in de Class Module:
code:
1
2
3
4
5
Private Sub oApp_DocumentOpen(ByVal Doc As Document)

oApp.ChangeFileOpenDirectory "Z:\Default"

End Sub

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad een alternatief. Ik hoop nog steeds dat het met een registersetting te regelen is maar anders ga ik dit maar doen.