[win_xp_pro]Laptop traag als lan actief is

Pagina: 1
Acties:

• RonaldKlijsen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07-2022
Sinds vorige week heb ik het volgende probleem met mijn laptop (Dell inspirion 6000):

Zodra ik een lan-verbinding tot stand breng op mijn router of een router elders(draadloos of vaste kabel) dan gaat het opstarten van programma's op mijn laptop ontzettend traag. Dit is voorheen nooit geweest...

Wanneer ik mijn lan verbinding uitzet is er niks aan de hand werkt de laptop gewoon supersnel!

voorbeeldje: ik zit lekker te internetten en ik wil een mp3 starten / word doc openen. Dan dubbelkik ik op een mp3 / word doc en dan gebeurt er niks en krijg een zandloper te zien. Dit kan soms oplopen tot 2,5 minuut (geklokt). Wanneer ik binnen die 2,5 minuut de lan-verbinding uitschakel begint ineens supersnel het mp3'tje te spelen... / wordt word geopend.

Nu ben ik al een week aan het zoeken waar dit aan kan liggen, omdat ik het opnieuw installeren van windows pas als laatste redmiddel beschouw :-)

heb programma's die ik recent heb geinstalleerd gedeinstalleerd
firewall uitgeschakeld (blackice, van windows gebruik ik niet)
virusscanner uitgeschakeld (symantec versie 10)
de taskmanager in de gaten gehouden die laat niks zien. Er is geen process die alles opzuigt..

zie ik iets over het hoofd wat ik nog kan proberen? Of is er iemand met hetzelfe probleem?
hoop dat we samen tot een oplossing komen _/-\o_

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Op je laptop heb je dus bedraad én draadloos netwerk?

Ik zou even de drivers van beide kaarten opnieuw installeren, zorg dat je de nieuwste downloadt van www.dell.com.

Verder moet je misschien je TCP/IP-instellingen even controleren.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 13:57

Bergen

Spellingscontroleur

RonaldKlijsen schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:41:
firewall uitgeschakeld (blackice, van windows gebruik ik niet)
virusscanner uitgeschakeld (symantec versie 10)
Deïnstalleer ze eens ipv ze uit te schakelen.

• RonaldKlijsen
Allereerst bedankt voor het meedenken. Hierbij de 'resultaten':

Heb de allerlaatste drivers gedownload en geinstalleerd, nadat ik de oude eerst gedeinstalleerd had.
Helaas geen verschil

heb zowel mijn firewall als mijn virusscanner gedeinstalleerd. Helaas, wederom geen verschil.

Wel heb ik weer iets meer 'ontdekt'. Wanneer ik bijvoorbeeld de vaste lan verbinding inschakel en de utp kaber er niet in doe, werkt alles ook naar behoren.

vreemd.... :'(

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Is er een downloadprogramma (P2P) die heel veel aandacht van je processor wil? Of een downloadagent die over actief doet. Gebeurd dit ook als je ergens anders aan het LAN hangt? Zit je miscchien in een domein en staat je tijd verkeerd?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Kan het niet spyware/malware zijn wat veel verbindingen met het internet aangaat? Trojan horse misschien zelfs.

Scan je PC eens met een van de velen tools

Dit is mss een goede tool

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 17:00
Ik heb hier in mijn thuisnewerkje een zelfde soort situatie gehad, Schijf benaderen en rechtermuisklik menu waren extreem traag.
Netwerkkabel eruit en alles was snel.

Uiteindelijk bleek het te maken te hebben met programma's die ik vanaf een tijdelijke netwerkshare had geinstalleerd en windows op de een of andere manier toch naar die shares bleef zoeken.

Na een aantal van die verwijzingen aangepast te hebben was het probleem verholpen.
Voor het weghalen van de verwijzingen heb ik een aantal stappen en het tooltje ShellExView van deze site ervoor gebruikt: Right-click is extremely slow only when Network is enabled
Mogelijk dat jouw probleem hier ook mee te maken heeft.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Het kan alle 2 zijn. @Slamdance: dit probleem ken ik ook. Maar het komt heel zelden voor. Beetje gevoel dat je windows 2k vastloopt en er maar niet achter komt hoe en het blijkt aan een defect pinnetje te zijn waar windows niet tegen kan.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• RonaldKlijsen
slamdance: BEDANKT! _/-\o_

Omdat de site van de makers van regscanner plat was, en ik dat tooltje dus niet kon downloaden, ben ik zelf maar in het register aan het zoeken gegaan, maar het is me gelukt! :*)

Alles werkt weer gewoon, scheelt toch weer een herinstallatie :-)

Wat mij betreft slotje d'r op.
Pagina: 1