[Win98se] Dll's weg

Pagina: 1
Acties:

• biowolf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-03 18:49
Ik heb hier een oude pc staan van een kennis uit het jaar 0
En die aardige kennis dacht slim te zijn toen hij een virus had door een aantal windows dll te deleten.
En nu mag ik dus de rommel opruimen.

Nu had ik de volgende opties

Hem Formatteren en opnieuw installeren met het risico dat ik de drivers niet meer kan vinden.
Up(down)graden naar windows Me
Of handmatig de dll's weer terugzetten.

Maar nu vroeg ik me dus af of er in 98 nog iets van een herstel funktie zit?
ik dacht namelijk dat je vroeger je os zegmaar opnieuw over je oude os heen kon zetten zonder al je files kwijt te zijn

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:04
Over het algemeen zijn alle drivers nog wel te downloaden ergens. Als je niet precies weet wat voor apparaten er in de PC zitten, dan kan je bijvoorbeeld Unknown Device Identifier gebruiken om te kijken welke apparaten precies in de PC zitten.

Probeer anders alle drivers vast op te zoeken voordat je gaat formatteren ;) Als je dan zeker weten alles hebt gevonden is dat het misschien wel waard :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

als je een zelfde taal versie hebt van windows 98(SE) dan kun je gewoon windows weer installeren over de oude heen, dan neemt ie alle oude gegevens uit de registry mee, en herstelt foute en missende bestanden, maar 90% van de al geinstalleerde programma´s en drivers worden gelijk mee gepikt (alleen als er nieuwere DLL´s bij een driver/programma zaten en daar specifieke functies van gebruikt worden gaat het mis)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Om ongeveer hoeveel dll's gaat het? Als het er <20 zijn is het misschien de moeite om ze terug te zetten. Is even werk, maar zal niet veel meer tijd kosten dan opnieuw installeren en drivers zoeken en je kennis heeft z'n bestanden/instellingen/programma's nog

Upgraden naar Windows ME zou ik niet doen, dit besturingssysteem staat bekend om zijn problemen.

Windows 98 kent geen restore functie, er is wel een functie die een beschadigd register kan herstellen, maar die zet geen dll files terug helaas. Een nieuwe installatie over een bestaande kan volgens mij alleen vanuit windows, maar daar kom je nu zeker niet meer in?

Ik zou even kijken/vragen/schatten om hoeveel dll files het gaat en hoeveel tijd je daaraan kwijt zult zijn. Is dat minder dan een uur, dan zou ik de files gaan terugzetten, anders zou ik toch voor een schone installatie gaan.

• biowolf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-03 18:49
Er zijn een boel dll's weg.
Ik kan nog wel in windows komen maar bij het opstarten krijg je een battery aan foutmeldingen.
Als ik windows er nog een x overheen installeer neemt hij ook alle dingen mee uit het start menu enzo?

Tis echt een nachtmerry om op dat ding te werken, alles wat je op een normale pc in 2 secs doet duurt nu gewoon 10 x zo lang echt niet te filmen :'(