Externe hardeschijf telkens formateren ?

Pagina: 1
Acties:

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heej

elke keer als ik mijn computer opnieuw opstart, en ik wil mijn externe hardeschijf berijken, dan zegt hij dat ik hem eerst moet formateren om hem te kunnen gebruiken. Waar zou dit aan kunnen liggen ?

En als je weer nieuwe software instaleer, moet je dan weer formateren om je externe hdd te kunnen berijken ?

Het merk weet ik niet. Het enige wat ik ervan weet is dat de behuizing een Porsche design is. Ik heb hem namelijk even te leen om mijn bestanden van m'n brakke hdd af te halen voordat hij crashed.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Hij is hoogstwaarschijnlijk niet brak, ik dacht het ook goed te doen om mn externe HD in te stellen als dynamic disk (in schijfbeheer), dat was dus niet goed deze moet een standaard schijf zijn en niet dynamisch!
Bij mij kreeg ik toen ook iedere keer doodleuk het bericht dat ik moest formatteren :'(
Ik hoop dat dit ook helpt voor jou ;)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Volgens mij lees je het bericht van Dark0Z verkeerd SCSI Beest, ik maak uit het bericht van hem in ieder geval op dat zijn eigen harddisk brak begint te worden/al is, en hij nu tijdelijk een externe HDD te leen heeft om een backup te kunnen maken.

Die externe HDD is waarschijnlijk, gezien het Porsche Design, een Lacie schijf. Op zich betrouwbare schijven. Ik zou het format gedoe denk ik eerder wijten aan een brak OS dan aan de schijf. Kun je die schijf eventueel op een andere machine testen, om te kijken wat hij daar doet??