DVD brander verdwijnt na "gebruiken" brandprogramma

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-02 18:37
Hallo,

Ik heb een probleem waar ik nu niet echt meer raad mee weet.
Ik moet een dvdtje inlezen, maar dat lukt op 1 of andere manier niet. Het ligt niet aan de dvd, want bij andere dvd's werkt het ook niet.

Wat ik probeer is met dvd shrink een dvd in te lezen, en op het moment dat ik op backup druk knalt mijn dvdbrander eruit. Hij verdwijnt gewoon uit de verkenner, is ook weg van systeemapparaten, en is nergens meer te bekennen.

Als ik het met nero probeer heb ik hetzelfde, ik kan hem wel selecteren, maar zodra ik er wat mee ga doen dan is het sloes, het werkt niet.
Ik moet gewoon mijn pc dan opnieuw opstarten om em weer zichtbaar te maken.

Een gewone dvd kijken werkt wel, alle cd's / dvd werken, maar inlezen/branden ho maar.

Wat ik geprobeerd heb:
1) andere dvdbrander geprobeerd. Een gewone cd brander werkt echter ook niet.
2) in een andere pc gezet, werkt wel dan, niets mis mee. (je zou toch zeggen dat het een probleem met me pc is dan)
3) Firmware geupgrade, geen resultaat.
4) Daemon-tools en alcohol 120% disablen/uninstallen, werkt niet.

Ik weet me geen raad meer.... Iemand een ideetje?

Twitch: Phyloni1

• enira
Niemand? ;(

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-02 20:09

pim_rs

Stars and Stripes

Wat je eigenlijk dus zelf al concludeert is dat het een probleem is met je eigen PC. En aangezien andere DVD-Branders het ook niet doen zal het of in je windows zitten, of ergens in je bekabeling of moederbord.

Probeer windows eens opnieuw te installeren, kun je dat in ieder geval uitsluiten!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Welke versie van Nero gebruik je?

Ey!! Macarena \o/

• enira
Het probleem is namelijk dat het altijd goed gewerkt heeft, niet dat het na een windows install niet meer werkt. Het ontstond gewoon in 1x.
Ik zal vandeweek maar eens een kabel vervangen, kijken of het dan werkt.

Mijn nero versie is 6.0.9.3 ofzo, nog een oude. ;) Misschien eens een andere versie proberen, maar ik heb het dus ook met dvdshrink en denk niet dat het een software probleem is...

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Kan natuurlijk ook een kopieer beveiliging zijn.

Verwijderd

Idd denk ik ook aan. Ontstond het probleem na installatie van een programma? Heb je het alleen bij deze dvd?

• enira
Kopieerbeveiliging is het zeker niet, geen 1 cd/dvd doet ie het mee, zelfs niet van een paar jaar oud. Ik kan echt NIETS inlezen, dus dat is het echt niet.
Ik heb het dus met alles, cd's, dvd's....

Ik heb inmiddels een andere kabel geprobeerd, geen resultaat. Hij blijft eruitknallen.

Ik weet niet of het gekomen is doordat ik een progje heb geinstalleerd, ik brand niet zovaak cd's/dvd's en toen ik er 1 wou branden deed ie het niet meer :|
Ik kan ook niets op me pc vinden wat er mee te maken zou kunnen hebben...

Pagina: 1