[DOS][Printer] Font probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Ik heb een vreemd font probleem met een aantal printers. Situatie:
Ik heb een oud DOS progsel dat onder Netware draait. Werkt redelijk met Windows XP, maar om de x uur crasht het zonder reden. Dus: Niet compatibel. Oplossing: VLM op een DOS bak gooien, het hele zaakje imagen en lekker onder VMWare Player draaien. Werkt perfect... Behalve het printen.

Op de virtuele machine heb ik 2 netware print queues in gebruik en die werken op zich prima. Printen vanuit het DOS programma de printscreen knop hebben echter een vervelend probleem: Het font is VEEL kleiner dat dat het onder Windows XP was. Ongeveer anderhalf keer zo klein.

Mijn vraag dus: Is er een manier, danwel met VLM, danwel met een TSR, danwel met iets anders, om het font aan te kunnen passen dat gebruikt wordt? De printers in kwestie zijn een HP Laserjet 4000 en een Kyocera Mita FS-1920, beide met een JetDirect printservertje aan het netwerk geknoopt. De printqueues lopen op een Novell 4.1 server.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Bumpje ;)

Forget your fears...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

klinkt als een lettertype dat vervangen wordt door de printerdriver omdat het niet herkend wordt. kijk eens naar de vervangingsopties van beide printerdrivers (zowel onder XP als in je VM). Dikke kans dat het daar ergens mis gaat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Dat is het nu juist. Er IS geen printerdriver. De output van de VM (die een dosbox is) wordt al in de VM gecaptured en over IPX naar een Novell Netware printerqueue gestuurd. Er is dus in zn geheel geen driver. Hoe kan ik in rauwe DOS een printer font size aanpassen?

Forget your fears...