Toon posts:

DDR2 en AMD

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello allemaal,

ik heb ff rond zitten kijken op internet naar een nieuw setje van mobo, memory en proc... heb ik toch ff een vraagje over...zijn er geen moederborden die én een AMD 64 bits proc (socket 939) ondersteunen én ook DDR2 geheugen ondersteunen...???

ik heb ze niet kunnen vinden :S moet ik dan kiezen tussen óf een pentium processor en DDR2 geheugen óf een AMD processor met DDR geheugen...

Alvast bedankt :D

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
AMD ondersteunt pas DDR2 vanaf hun nieuwe socket generatie; AM2 (Voorheen M2). voor workstations, en Socket F voor servers, meen ik
Stond gister nog een artikel over op de frontpage over de tegenvalende resultaten; Eerste proefrit met Socket AM2-processor: DDR2 stelt teleur

En nee, momenteel zijn er nog geen AMDs welke met DDR2 werken.
Dus ja, je zult moeten kiezen :)

[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 22-02-2006 21:51 ]

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-05 12:41
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:46:
Hello allemaal,

ik heb ff rond zitten kijken op internet naar een nieuw setje van mobo, memory en proc... heb ik toch ff een vraagje over...zijn er geen moederborden die én een AMD 64 bits proc (socket 939) ondersteunen én ook DDR2 geheugen ondersteunen...???

ik heb ze niet kunnen vinden :S moet ik dan kiezen tussen óf een pentium processor en DDR2 geheugen óf een AMD processor met DDR geheugen...

Alvast bedankt :D
Nee, die bestaan niet, omdat socket 939 geen DDR2 ondersteunt :)

Waarom vind je DDR2 eigenlijk zo belangrijk? Zoals je kan zien op de frontpage van t.net zal AM2 en daarmee DDR2 niet zo'n geweldige snelheidswinst opleveren (ik weet het, er zit nog een bug in en het is niet definitief, maar als hij zelfs daarmee moet onderdoen voor een huidige S939 weet ik het wel, dit wordt niets astronomisch)

Die keuze moet je dus inderdaad maken :p

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sja, zelfs met weinig prestatiewinst kan je er in verband met toekomstige upgrades toch rekening mee houden. DDR2 is nu al goedkoper dan DDR en daar zal geen verandering in komen vrees ik. Ook komen er misschien later CPU's uit op het AM2 socket die dan weer wel profiteren van DDR2 en dan is het toch handig als je niet meer met een s939 plank zit.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anders kijk je even rond op www.amd.com ofzo? :) Als je ze nergens kunt vinden, dan mag je wel de conclusie trekken dat ze niet bestaan B)

Zie verder ook:
[google=amd ddr2]
PMG FAQ » Processors » Een overzicht van alle CPU's

Zoekertje, dicht dus.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 23-02-2006 07:20 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.