Toon posts:

[ISA 2004] Hoe 2 intern en extern verkeer te configureren? *

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is als volgt;

Ik wil een isa 2004 back-end firewall installeren achter een all-in one router. Deze router heeft een intern ip adres 192.168.1.1 die het verkeer doorrouteerd naar het externe adres op deze router. In mijn server zitten 2 netwerkkaarten. Hoe moet ik deze configureren? de ene kaart heet intern netwerk en de ander extern.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Ik gok dat er in de handleiding van ISA 2004 wel het een en ander uitgelegd zal staan over het configureren van je server. Blik daar eens wat rond. Wat had je overigens zelf al geprobeerd, of waar had je naar gezocht? :)

offtopic:
Ik pas je topictitel nog even iets aan en move het topic naar Software Algemeen, waar dit mij beter tot z'n recht lijkt te komen. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
ja ,daar staan allerlei soorten mogelijkheden Maar er zijn 2 dingen die ik helder wilt hebben
1. hoe routeer mijn interne netwerk naar buiten als ik de interne netwerkkaart op 10.0.0.1 heb staan en mijn andere kaart op 192.168.1.2.
2. De interne kaart is een 10.x.x.x. range maar de externe met 192.168.1.2 is dat eigelijk ook. Hoe moet deze dan geconfigureerd worden.

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand al een antwoord?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:17

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-08 15:17

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Een goed boek als http://www.microsoft.com/MSPress/books/8484.asp wil ook wel eens werken.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 20:02
Als het goed kun je bij de configuratie van ISA aangeven wat de interne kant is en wat de externe kant van de firewall is....

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Pagina: 1