Beste Tweakers,
ik ben momenteel bezig met het samenstellen van een pc voor een vriend van mij en vroeg me af of er eventueel nog iets anders/beter kan binnen het budget.
Doeleinde pc: standaard office,internetten, en gamen op zijn tijd. Er wordt trouwens niet overgeklokt.
Budget: € 1000 euro ex tft, € 1200 inclusief.
Ik had het volgende samengesteld bij Azerty (dit wordt ook de shop waar ik alles ga bestellen dus hou daar aub rekening mee) :
Processor (koeler): AMD64 3200+ Venice core / Arctic Freezer 64 Pro
Moederbord: Asus A8N-E + Zalman NB47J
Geheugen: 2 x Corsair Value Select 512MB pc3200 (matched pair)
Kast: Antec Sonata Lifestyle II
Voeding: Antec True Power 450W
Videokaart (koeler): Sapphire X800GTO + Zalman VF700Cu
Harde Schijf: Hitachi T250k 160GB
Dvd-writer/rom: LG 4163B & Asus E616P2
Speakers: Creative I-Trigue 3400
Toetsenbord/Muis: Logitech Cordless MX3000 Laser
TFT: 17 inch ?????
Nu kom ik met deze samenstelling (ex TFT) op een totaal uit van € 971,51 wat dus netjes binnen de € 1000 euro is. Mijn vraag aan jullie is eigenlijk of er nog iets veranderd moet worden aan het systeem, mijn grootste twijfels liggen eigenlijk bij de videokaart en de mobo.
-Ik heb een tijdje terug een paar benchmarks bekeken en volgens mij was de gto sneller dan de 6600gt (of wast om en om
), en ik wilde er eigenlijk niet teveel aan spenderen omdat hij geen hoge eisen stelt aan beeldkwaliteit. Maar met de komst van de nieuwere kaarten, schuiven de kaarten volgens mij langzaam op in klasse/prijs en ik ben dus een beetje op zoek naar beste prijs/kwaliteit verhouding ergens in de prijs klasse 150-200 ongeveer.
-ik weet dat er niks mis is met de a8n-e, maar vroeg me af of hij misschien af kon met een goedkopere mobo met vergelijkbare prestaties ( ik zag iets van de m-atx variant?), want volgens mij gebruikt hij toch alleen usb. En is hij niet van plan raid erin te gooien enzo.
Zoals je ook kon zien heb ik ??? gezet bij de TFT, op dit punt ben ik totaal n00b
. Ik heb een beetje gekeken in de ultieme TFT topic, en volgens mij stelt hij geen al te hoge eisen eraan (dus geen ubergamerscherm of grafisch designer scherm). Prijsklasse is iets van € 200-250 ofzo. Advies hierover is zeer welkom.
Ik hoop dat alles duidelijk erin is gezet, als er nog vragen zijn stel ze gerust. Alvast bedankt voor alle input
ik ben momenteel bezig met het samenstellen van een pc voor een vriend van mij en vroeg me af of er eventueel nog iets anders/beter kan binnen het budget.
Doeleinde pc: standaard office,internetten, en gamen op zijn tijd. Er wordt trouwens niet overgeklokt.
Budget: € 1000 euro ex tft, € 1200 inclusief.
Ik had het volgende samengesteld bij Azerty (dit wordt ook de shop waar ik alles ga bestellen dus hou daar aub rekening mee) :
Processor (koeler): AMD64 3200+ Venice core / Arctic Freezer 64 Pro
Moederbord: Asus A8N-E + Zalman NB47J
Geheugen: 2 x Corsair Value Select 512MB pc3200 (matched pair)
Kast: Antec Sonata Lifestyle II
Voeding: Antec True Power 450W
Videokaart (koeler): Sapphire X800GTO + Zalman VF700Cu
Harde Schijf: Hitachi T250k 160GB
Dvd-writer/rom: LG 4163B & Asus E616P2
Speakers: Creative I-Trigue 3400
Toetsenbord/Muis: Logitech Cordless MX3000 Laser
TFT: 17 inch ?????
Nu kom ik met deze samenstelling (ex TFT) op een totaal uit van € 971,51 wat dus netjes binnen de € 1000 euro is. Mijn vraag aan jullie is eigenlijk of er nog iets veranderd moet worden aan het systeem, mijn grootste twijfels liggen eigenlijk bij de videokaart en de mobo.
-Ik heb een tijdje terug een paar benchmarks bekeken en volgens mij was de gto sneller dan de 6600gt (of wast om en om
-ik weet dat er niks mis is met de a8n-e, maar vroeg me af of hij misschien af kon met een goedkopere mobo met vergelijkbare prestaties ( ik zag iets van de m-atx variant?), want volgens mij gebruikt hij toch alleen usb. En is hij niet van plan raid erin te gooien enzo.
Zoals je ook kon zien heb ik ??? gezet bij de TFT, op dit punt ben ik totaal n00b
Ik hoop dat alles duidelijk erin is gezet, als er nog vragen zijn stel ze gerust. Alvast bedankt voor alle input