Toon posts:

[Livebox] Wie heeft de driver CD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben voor een vriend van me aan het klooien met zijn livebox. Die wil niet echt / echt niet werken. De driver CD van wanadoo is er niet meer, en via de webinterface van de livebox kom ik er niet. Opnieuw installen moet volgens mij werken. Wordt er gek van!

Ik weet dat de CD met software gratis te bestellen is bij Wanadoo, maar dit is al 2 keer mislukt. CD komt gewoon niet aan. Via de search kom ik bij een driver voor een usb-ding uit (niet de livebox) en ook google helpt me niet.

Heeft iemand de Livebox driverCD en kan dit inzippen, of heeft iemand een linkje??

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Hoe wil je de LB aansluiten? WiFi, ethernet, usb?
Bij ethernet heb je geen cd rom nodig

Verwijderd

Topicstarter
via Eethernet, wifi is niet geactiveerd.
Idiote is dat ie het gewoon moet doen met inpluggen, maar 'ineens' doet ie het niet meer, je kent het wel. Urenlang geklooid, geen resultaat. Livebox gereset, geen resultaat. Kan wel via IE in de interface komen, en de livebox is volgens de software gewoon online. Maar windows zegt 'netwerkkabel niet aangesloten'.

Afijn, ik denk dat een herinstall met de drivercd het moet oplossen..

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

Als je via IE wel in de interface kan komen, dan slaat "Netwerkkabel niet aangesloten" op een andere (netwerk)-interface, me dunkt.
Weet je zeker dat er geen andere actieve verbindingen in 'Netwerkverbindingen' / 'Network connections' staan?
Dat moet haast wel, of je moet last hebben van het netwerk-spook die op magische wijze verbindingen tussen computers en liveboxen legt.

[ Voor 28% gewijzigd door r0b op 22-02-2006 20:59 ]

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 00:31
Liveboxen kunnen lastig zijn. Echter, zoals ex al zegt, als je in de admin pagina zit, dan heb je al verbinding.

En voor de goede orde: Je hebt in het geheel geen wireless nodig? En je hebt ook geen wireless uitbreiding in de Livebox zitten? Want om een wireless PC toe te voegen moet je op de "Reg" knop op de Livebox zelf drukken.

Hier is een gedeelte van de informatie die je nodig hebt om de internet verbinding op te zetten:

Admin Webpage: http://www.wanadoo.nl/livebox/
Ethernet: 192.168.5.1
USB: 192.168.2.1 of 192.168.3.1 (192.168.3.1 is normaal gesproken wifi???)
Username: admin
password: admin

ADSL Instellingen (KPN netwerk):
Wanadoo ADSL Go, Lite, Basic of Plus:
VPI/VCI: 8/48
Protocol: PPPoA
Encapsulation: VC (null) (VCMUX)
Formaat loginnaam: loginnaam@wanadoo.nl-extensie. Extensie kan zijn: go, lite, basic, plus.

Wanadoo ADSL Direct:
VPI/VCI: 0/35
Protocol: PPPoA
Encapsulation: VC (null) (VCMUX)
Formaat loginnaam: loginnaam@wanadoo.nl

Wanadoo ADSL Family:
VPI/VCI: 8/35
Protocol: IPoE (LLC)
Encapsulation: LLC snap

Verwijderd

Topicstarter
precies, bedankt voor de info :).
Er zit dus geen wireless ingebouwd, en dus niet geactiveerd. Puur ethernet dus. Ik snap dus ook niet waar die 'niet-verbonden' vandaan komt, maar internet, msn, skype etc etc wil nog steeds niet werken.Pingen etc lukt ook niet.

Probleem zit dus wellicht in de pc. Iemand enig idee hoe ik die software kan d'len??

• JaQ
  • Laatst online: 17:50

JaQ

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:13:
precies, bedankt voor de info :).
Er zit dus geen wireless ingebouwd, en dus niet geactiveerd. Puur ethernet dus. Ik snap dus ook niet waar die 'niet-verbonden' vandaan komt, maar internet, msn, skype etc etc wil nog steeds niet werken.Pingen etc lukt ook niet.

Probleem zit dus wellicht in de pc. Iemand enig idee hoe ik die software kan d'len??
Wacht ff... Ik vat even je probleem samen en check dan ff of ik het goed snap:

• Je kan dus bij je admin pagina komen met Internet Explorer. Dat doe je niet via USB en ook niet via WiFi.
• Je ziet niet-verbonden in je admin interface en je hebt geen internet

Klopt dit?

Zo ja: typisch gevalletje van "of je stopt de stekker er in" (of in het juiste poortje) of van "beter betaal je je rekeningen" (oftewel, wannadoo heeft je afgesloten / niet aangesloten) :+.
Zo nee: Hoe kan het dat jij via Ethernet bij je livebox komt....

internet komt in Nederland nog steeds niet via het stopcontact, je mist dus je WAN... LAN is de zijde waar je pc aan geknoopt dient te worden, WAN de zijde die richting je meterkast gaat.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• oheng
Ik denk hetzelfde als JaQ.

• Sayko
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Als je adsl direct hetbt ga naar internet verbinding in het linker paneel.... dan kies rechts adsl dierect en vooer je je gebruikersnaam en wachtwoord in. Als je family hebt zorg je ervoor dat je internet verbinding op family is ingesteld.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:05

inXs

known as inXs

Zit er een switch of router tussen? Ik heb casema ook zoiets raars namelijk.. Als ik mijn pc rechtstreeks op de casema router plug, dan kan ik de casema CD gewoon gebruiken, want dan ziet hij ook dat de router aangesloten is. Ik heb dus ook gewoon internet. Als ik er een switch ofzo tussenhang, dan heb ik gewoon nog steeds internet, ik kan nog steeds gewoon via de browser in de router komen, maaaaaaaaar volgens de casema cd is de router niet aangesloten....

superB

• DaFireball
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09-2022
als ik ooit software nodig heb die ik nergens kan vinden ofzo,
dan kijk ik wel eens op www.driverguide.com
ff aanmelden en zoeken maar..

• oheng
Even ter afsluiting van dit topic:

Bij de Wanadoo Livebox heb je helemaal geen drivers nodig. Bij geen enkele router heb je drivers nodig. Je moet je netwerkkaart als DHCP instellen, en dat is dat. Wifi kaarten moeten via de "reg key" op de router zelf worden geauthoriseerd. Alleen als je de officiele wifi adapter van Wanadoo hebt besteld voor in je computer, heb je drivers nodig.

Hopelijk heeft iemand hier ooit nog wat aan.
Pagina: 1