Ik ben mijn lilo kwijt na een herinstallatie van windows98. Weet iemand hoe ik dit makkelijk kan herstellen?
Verwijderd
Als je win 98 opnieuw installeert, houdt hij geen rekening met de bootsector, waarin lilo staat, volgens mij kun je helemaal opnieuw beginnen.
Het is jammer, maar alleen linux is tolerant met het booten samen met andere operating systemen imho.
Het is jammer, maar alleen linux is tolerant met het booten samen met andere operating systemen imho.
Verwijderd
Hoop dat ik niets dom zeg nu 
maar volgens mij kun je gewoon 'lilo' intikken onder linux, dan gooit ie automatisch je oude instellingen weer in je bootsector.
Blijkbaar heb je gekozen voor lilo in de bootsector, je kunt bij "installatie" (van lilo) ook andere methodes kiezen, zodat de info niet verloren gaat bij een reinstall van je andere OS.
Succes !
maar volgens mij kun je gewoon 'lilo' intikken onder linux, dan gooit ie automatisch je oude instellingen weer in je bootsector.
Blijkbaar heb je gekozen voor lilo in de bootsector, je kunt bij "installatie" (van lilo) ook andere methodes kiezen, zodat de info niet verloren gaat bij een reinstall van je andere OS.
Succes !
Yupz, gewoon ff booten met diskette of cd-rom van Linux. en ff je lilo terug plaatsen.
Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!
LILO instellingen zijn idd te herstellen in linux, maar hoe kom je in linux zonder lilo?
Simpel: bootflop
Simpel: bootflop
Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie
cdromspeler:\dosutils\loadlin autoboot\vmlinuz root=/dev/hda2
mijn linux parition staat dus op hda2
kan bij jouw anders zijn...
dan inloggen als root
lilo in tikke en klaar....
(met booten krijg je wel veel meldingen dat het een en ander niet goed op start maar dat maakt niet uit)
mijn linux parition staat dus op hda2
kan bij jouw anders zijn...
dan inloggen als root
lilo in tikke en klaar....
(met booten krijg je wel veel meldingen dat het een en ander niet goed op start maar dat maakt niet uit)
By ikke geschrijft
Pagina: 1