[Geluidskaart(usb)] Creative audigy 2 NX opvolger?

Pagina: 1
Acties:

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-02 18:33
Ik zit al een poosje de aanschaf van de Creative soundblaster audigy 2 NX te overwegen. Nu zag ik eergisteren in de pricewatch dat deze bij een internetshop sterk (30 euro) in prijs gedaald is, naar 65 euro. Inmiddels zijn ook enkele andere internetshops daarin meegegaan. Weet iemand of een opvolger van deze geluidskaart eraan zit te komen of waarom er anders zo´n plotselinge prijsverandering heeft plaatsgevonden? Kan op de site nog geen nieuwe versie vinden en ook via google geen resultaat.

[ Voor 16% gewijzigd door 2_05 op 11-10-2006 17:57 ]

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Nu is de prijs een stuk gestegen, en volgens de pricewatch is het product al een paar jaar oud. Bij heel veel webshops is deze ook niet, of nauwelijks leverbaar.
Ik vroeg mij ook af of er een nieuwe versie uit komt. Weet iemand hier meer van?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:25

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik denk niet dat het een echte opvolger is, maar hij is stuk goedkoper en nieuwer:
Soundblaster Live! 24bit External | Pricewatch
Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/iss/images/products/main-prod10702_1_61.jpg
Technische specificaties

* Muziekweergave: 24-bits conversie van digitaal naar analoog in 16 of 24 bits met samplingfrequenties tot 48kHz in 5.1-modus en tot 96kHz in stereomodus
* Muziekopname: 24-bits conversie van analoog naar digitaal in 16 of 24 bits met samplingfrequenties tot 96kHz
* SPDIF-uitvoer (Sony/Philips Digital Interface) tot een kwaliteit van maximaal 24-bits / 96 kHz
* Ingangen: Lijningang & Microfooningang
* Analoge uitgangen: Vooraan links/rechts, achteraan links/rechts & centraal/subwoofer
* Digitale uitgangen: Optische uitgang & coaxiale uitgang
* Bediening op voorpaneel: CMSS Aan/Uit, microfoonvolume, mastervolume/mute

* Door de beperkingen in de gegevensdoorvoer van de USB 1.1-verbinding is het mogelijk dat muziek niet kan worden weergegeven of opgenomen, of simultaan opgenomen en weergegeven tegen de hoogste bitratio en/of ondersteunde frequentie.

Garantie

* Creative biedt een beperkte hardwaregarantie van 2 jaar

* Supports Windows XP SP2
Iemand al ervaring met dit ding?...

Heb zelf een M-Audio Sonica Theater besteld.. hopelijk komt die snel binnen... Gebruik zelf in mn desktop een M-Audio Revolution 7.1 en die geeft zeer mooi geluid :)...

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 11-10-2006 17:41 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-02 18:33
Ik zie zo geen verschil met de Soundblaster Audigy NX(usb). Ik kan de Audigy NX ook niet meer terug vinden op de Creative site. Ik denk dat het gewoon een nieuw model is maar zonder nieuwe functies oid, alleen een nieuw doosje eromheen. Het scheelt wel een hoop in prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door 2_05 op 11-10-2006 20:54 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

BHQ

Ik heb het ding dat BiG-GuY in z'n post heeft. Kwaliteit is goed, alleen de microfoon- en lijningang zijn gecombineerd. Kan dus niet bijv. m'n line-in unmuten en dan horen wat erop is aangesloten.

• Dothan
BiG-GuY schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:38:
Ik denk niet dat het een echte opvolger is, maar hij is stuk goedkoper en nieuwer:
Soundblaster Live! 24bit External | Pricewatch
[afbeelding]

[...]

Iemand al ervaring met dit ding?...

Heb zelf een M-Audio Sonica Theater besteld.. hopelijk komt die snel binnen... Gebruik zelf in mn desktop een M-Audio Revolution 7.1 en die geeft zeer mooi geluid :)...
Deze is 5.1 die NX is 7.1. Voor de rest heb ik geen 7.1 geluidskaarten via de USB gezien.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:25

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
De NX stond wel bekend om zn hoge cpu belasting... maar dat is wel standaard voor USB geluidskaarten...

Hoe staat dat met de Live! 24bit?

Mijn M-Audio 'kaart' komt volgende week binnen... Ben benieuwd :P.

Home Assistant Configuratie V&A

• Dothan
Ik heb ook nog de Creative SoundBlaster Extigy (USB) gevonden, deze is nog ouder. Ik vraag me nu echt af wat de verschillen precies zijn tussen de:
Creative SoundBlaster Live 24-bit External
Creative SoundBlaster Audigy 2 NX, USB (Retail)
Creative SoundBlaster Extigy (USB)

Kan iemand mij dat uitleggen?

Ik heb namelijk een Creative Inspire GD580 (5.1) speakerset. Daarom dacht ik aan een Creative. Ik neem geen audio op, dus daar hoef ik hem niet voor.

• Dothan
Niemand?
Ik vraag me af of je gebruik kan maken van de audiomogelijkheden in games. 5.1 geluid enzo.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf de Audigy2 NX USB versie, hij heeft alles aan boord om echt alles te kunnen afspelen. Gebruik hem nu al een behoorlijk lange tijd, in de eigen software kan je echt een sloot aan instellingen direct veranderen. Ook eigen MP3 player met wat geinige opties (timeshifting, pichting, voice-remover etc), hele soundbank is opnieuw in te richten, alle in/uitgang gold-plated (verguld). Gezien de prijs van de extigy gok ik dat deze gewoon minder functies/opties heeft dan de 2NX of de live-24. Ingame ondersteunt hij zover ik weet alles, ben niet zo thuis in al die termen (EAX/DD/DS?)

CPU gebruik is erg laag hier (X2-4200), athans ik merk er eigelijk nooit wat van. Wel een tijd enorme hapering gehad tijdens harddisk/CD-load of raw-wave bestanden. Berg updates en alles lijkt weer perfect te draaien. Het kastje zelf wordt soms wel erg warm, zet hem dus wel op een plek waar frisse lucht bij kan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-02 21:35
SinergyX schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:10:
Ik heb zelf de Audigy2 NX USB versie, hij heeft alles aan boord om echt alles te kunnen afspelen. Gebruik hem nu al een behoorlijk lange tijd, in de eigen software kan je echt een sloot aan instellingen direct veranderen. Ook eigen MP3 player met wat geinige opties (timeshifting, pichting, voice-remover etc), hele soundbank is opnieuw in te richten, alle in/uitgang gold-plated (verguld). Gezien de prijs van de extigy gok ik dat deze gewoon minder functies/opties heeft dan de 2NX of de live-24. Ingame ondersteunt hij zover ik weet alles, ben niet zo thuis in al die termen (EAX/DD/DS?)

CPU gebruik is erg laag hier (X2-4200), athans ik merk er eigelijk nooit wat van. Wel een tijd enorme hapering gehad tijdens harddisk/CD-load of raw-wave bestanden. Berg updates en alles lijkt weer perfect te draaien. Het kastje zelf wordt soms wel erg warm, zet hem dus wel op een plek waar frisse lucht bij kan.
Ik wil de Audigy2 NX USB gaan gebruiken in combinatie met een oud Creative DTT2500 setje en dan digitaal aansluiten. Nu heb ik ook een Philips digitale ontvanger die ik momenteel caxiaal heb aangesloten op het geluidssetje. Kan ik ook alles permanent aansluiten, dus die digitale ontvanger via een digitale line in (coaxiaal) op de NX, vervolgens digitaal naar de DTT2500 ? maw, heeft de NX een digitaal coaxiale ingang die 5.1 en Dolby Digital ondersteunt?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

24-bit/96kHz Analog-to-Digital Converter (ADC) for various analog inputs
24-bit/96kHz Digital-to-Analog Converter (DAC) for up to 7.1 channels output
en
Supports Sony/Philips Digital Interface (S/PDIF) format input signal of up to 24-bit/96kHz quality

Zo'n beetje alle info die ik ervan kan vinden. Zoals ik al zei, ik ben niet zo thuis in al die termen, zelf heb ik een headset op de ingang en een 5.1 set van Kijkshop op de uitgang :) (analoog)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dothan
BiG-GuY schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:24:
De NX stond wel bekend om zn hoge cpu belasting... maar dat is wel standaard voor USB geluidskaarten...

Hoe staat dat met de Live! 24bit?

Mijn M-Audio 'kaart' komt volgende week binnen... Ben benieuwd :P.
Hoe zijn jouw bevindingen? Ik ben van plan om een geluidskaart via USB te kopen, maar ik heb nog geen keuze kunnen maken.

Op de stand van Creative op de afgelopen HCC-beurs zeiden ze dat er een express-card versie uit zou komen dit jaar van de X-Fi. Weet iemand hier al meer van. Ik heb er verder ook geen nieuws meer over gelezen.

• Dothan
*Kick*

Pagina: 1