[Thunderbird] Start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 20:57

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Mijn moeder emailt graag. Een tijd heeft ze Outlook gebruikt en daarna Incredimail ofzo. Dat heb ik vervangen voor Thunderbird 2 jaar geleden. Nu draaide ze al een hele tijd Thunderbird 1.5, en ze vond IncrediMail veel leuker (zucht). Maar ja, ze had weinig keus door mij.
Ze heeft een gmail email account en met pop haalt ze haar email binnen. Nu deze week opende haar inbox in Thunderbird heeeel traag. Hij bleef maar ratelen en ratelen, en pas na vele minuten (meer dan een kwartier) kreeg ze de mailtjes te zien die daar stonden. En dat waren er maar 50 ofzo.
Eerst liet ik Thunderbird de folders comprimeren, maar dat had geen effect.
Dus ik Thunderbird uninstalled en weer geinstalleerd, maar dat verergerde de situatie alleen maar.
Nu starte heel Thunderbird niet meer op. Ook niet zonder extensions of in safe mode. Hij kwam even in de Task Manager en dan verdween het weer na 2 seconden maximaal.

Toen ik handmatig de Thunderbird directory van Program Files had verwijderd en haar profiel even opzij had gezet starte het pas weer op. Nu bleek dat de inbox file in haar profiel was gegroeid naar 1.5 gigabyte, ondanks dat er maar 50 mailtjes instonden.

Nu heb ik haar profiel terug gezet zonder de inbox file, maar ja, die 50 belangrijke mailtjes zit nu alleen nog maar in die inbox file die onbruikbaar is en in de gmail webinterface waar ze een hekel aan heeft. Nu heeft ze dus ook een hekel aan Thunderbird en ze vliegt me bijna aan, geeft mij, Thunderbird en GMail de schuld van alles.

Het liefst zou ik alleen alle email van een week oud ofzo weer ophalen dmv POP, maar het is alles of alleen alle nieuwe mailtjes. Ik heb die inbox file nog, kan ik daar nog iets mee? Die hoort maximaal 10 megabyte te zijn ofzo en niet 1.5 gigabyte.

Heeft iemand ideeen om haar bewaarde mail daaruit te krijgen en heeft iemand een verklaring waarom die file zo groot is geworden?

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Dit is meer iets voor Officesuites en -software, ik verplaats je topic even. :)

Kan je de folder niet comprimeren btw? :)

Signature

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 20:57

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Folder comprimeren heb ik gedaan maar had geen effect :(

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter