Vandaag kwam eindelijk mijn onlangs bestelde Technisat Skystar 2 pci kaart binnen hiermee kan je satelliet tv op je pc kijken.
Nou heb ik de kaart dus geïnstalleerd, software, nieuwste drivers e.d.
Aan de hand van deze tutorial. (ff naar beneden scrollen daar staat ie) heb ik de kaart geïnstalleerd. Alleen het gedeelt over IRQ instellen heb ik overgeslagen omdat ik dit niet helemaal begrijp, maar dit kan misschien de oorzaak van mijn probleem zijn.
Als ik nu dus in windows opstart, heb ik last van haperingen. Om de 3 seconden ongeveer komt er een hapering. Ook als ik muziek draai is er een storing te horen op hetzelfde moment als de haper.
Ik heb nu de kaart er weer uitgehaald en het probleem is verdwenen. het is dus vrijwel zeker dat het aan de kaart ligt en niet aan de software die erbij is geinstalleerd.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Als jullie meer informatie willen moet je het even vragen want ik weet niet precies wat jullie allemaal willen weten
.
oja specs zijn natuurlijk altijd handig.
CPU Type: AMD Athlon 64, 2033 MHz (10 x 203) 3200+
Moederbordnaam: Abit AV8 / AV8-3rd Eye / RocketBoy AV8
Moederbord Chipse:VIA K8T800Pro, AMD Hammer
Ram: 2x512MB DDR SDRAM
BIOS Type: Award (11/08/05)
Windows XP SP2 alles up-to-date
Bij voorbaat dank
Nou heb ik de kaart dus geïnstalleerd, software, nieuwste drivers e.d.
Aan de hand van deze tutorial. (ff naar beneden scrollen daar staat ie) heb ik de kaart geïnstalleerd. Alleen het gedeelt over IRQ instellen heb ik overgeslagen omdat ik dit niet helemaal begrijp, maar dit kan misschien de oorzaak van mijn probleem zijn.
Als ik nu dus in windows opstart, heb ik last van haperingen. Om de 3 seconden ongeveer komt er een hapering. Ook als ik muziek draai is er een storing te horen op hetzelfde moment als de haper.
Ik heb nu de kaart er weer uitgehaald en het probleem is verdwenen. het is dus vrijwel zeker dat het aan de kaart ligt en niet aan de software die erbij is geinstalleerd.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Als jullie meer informatie willen moet je het even vragen want ik weet niet precies wat jullie allemaal willen weten
oja specs zijn natuurlijk altijd handig.
CPU Type: AMD Athlon 64, 2033 MHz (10 x 203) 3200+
Moederbordnaam: Abit AV8 / AV8-3rd Eye / RocketBoy AV8
Moederbord Chipse:VIA K8T800Pro, AMD Hammer
Ram: 2x512MB DDR SDRAM
BIOS Type: Award (11/08/05)
Windows XP SP2 alles up-to-date
Bij voorbaat dank
doei