Toon posts:

Megaworks sattelietjes aansluiten op versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb onlangs een Denon 2106 A/V receiver aangeschaft. Hierbij heb ik 2 frontspeakers (KEF iQ9) gekocht, met de gedachte om over drie maanden de andere speakers erbij te kopen (rears + center).

Nu bedacht ik dat ik in die tussentijd misschien toch wel surround geluid zou kunnen hebben door de sattelietjes van mijn ongebruikte megaworks te gebruiken als relatief centerspeaker en rear speakers.

Mijn vraag aan jullie: gaat dit?

Ik hoorde namelijk dat dit niet altijd kan ivm passieve/actieve speakers (?). Ik heb er iig geen verstand van en ik wil niet mijn megaworks sattelietjes verkrachten door ze eraan te hangen.

Alvast bedankt voor de reacties! ;)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:03

GaMeOvEr

Is een hork.

Je satellietjes zijn gewoon passief hoor, de versterker zit tenslotte in je sub module, niet ieder satellietje heeft zijn eigen amp. ;)

Dus ja, dat kan. Let wel op met je volume, zodra de satellietjes beginnen te kraken krijgen ze te veel voor hun donder! Moet je dus even kijken of ze bruikbaar zijn. :)

Aannames zijn fataal.

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:27
ik zou ook ff kijke naar de weerstand van die dingen...

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
En even kijken of ze wel het volledige frequentie berijk kunnen hebben, vrees van niet.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Stijnd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:16:
ik zou ook ff kijke naar de weerstand van die dingen...
Mwach, dat zal wel tussen de 4 en 16 ohm liggen, dus geen probleem voor die amp. :)
baquelappe schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:56:
En even kijken of ze wel het volledige frequentie berijk kunnen hebben, vrees van niet.
Ook al kunnen ze dat niet, klinkt toch crap, maar stuk gaan zullen ze er niet van. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door GaMeOvEr op 22-02-2006 22:55 ]

Aannames zijn fataal.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

GaMeOvEr schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 22:30:
[...]

Ook al kunnen ze dat niet, klinkt toch crap, maar stuk gaan zullen er niet van. ;)
Tenzij je je versterker te hard zet natuurlijk, zou niet de eerste speaker zijn die ik zo opgeblazen zie worden. Maar geluid zal er idd nogal wiedes uitkomen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

The_Eagle schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 22:34:
[...]

Tenzij je je versterker te hard zet natuurlijk, zou niet de eerste speaker zijn die ik zo opgeblazen zie worden. Maar geluid zal er idd nogal wiedes uitkomen :)
Ja, daarom zeg ik ook, pas op met het volume. ;)

Aannames zijn fataal.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat van wat ze kunnen hebben, kan je makkelijk oplossen door de versterker te vertellen dat je "small" speakers hebt, en vervolgens filter je alles onder de 100Hz uit het speakersignaal.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt inderdaad gewoon.
Het geluid dat uit de satellietjes komt is niet minder dan dat ik ervan gewend was, dus dat valt mee

:*)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 20:20 ]

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

nee duh, er hangt nu een veel betere kwaliteit versterker aan met veel meer reserve. Logisch dat ze niet slechter klinken. En zoals JvS al zegt stel je versterker zo in en je loopt het minst risco op overbelasting van je surrounds.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Pagina: 1