[VS.NET/C#] Kan geen DirectX 9 reference toevoegen*

Pagina: 1
Acties:

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 08:25

Valor

yummie spam

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje.

Ik wil bezig gaan met DirectX in C#. Nu heb ik de directx 9 SDK geinstalleerd.

Bij het aanmaken van een nieuw project(visual studio.net 2003) moet je Project > Add Reference gebruiken om de referenties te zetten met directx. Nu mij probleem. De referentie van direct x komen niet voor in met dialog box. :(

Afbeeldingslocatie: http://www.csharp-home.com/CustomImages/19.jpg

Ik ben de hele middag al aan het google naar een installation guide of naar iets wat mij verder kan helpen om de missende references terug te krijgen. Enige wat ik heb gevonden is dat iemand schreef dat er mogelijk files niet correct worden neergezet.

Nu staat er in de dialog box een file path waar hij de references heeft gevonden. normaal is dat c:\WINDOWS\Microsoft .NET\ en daar staan netjes een mapje Managed DirectX. Helaas dus niet toegevoegd in de dev omgeving. :?

Elke hint is welkom!!

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 22:47

J27

Mogelijkheidje: Ik meen dat er een directx c# sdk bestaat, heb je deze gedownload en geinstalleerd, of gebruik je de 'standaard' sdk ?

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 14:56
Volgens de SDK downloadsite moet 't er allemaal al in zitten.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 22:47

J27

inderdaad, het is nu een mooi alles-in-1 pakketje, dat kan dus niet het probleem zijn :(

Verwijderd

DirectX SDK - (February 2006). Vanaf de December 2005 SDK kan je ook met c# aan de slag, als ik me niet vergis.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 18:32 ]

Verwijderd

Euhm... Ik snap het niet helemaal... Als je in dat screenshotje wat je hebt gepost gewoon op OK klikt, dan worden de correcte references toegevoegd. Die assemblies die je geselecteerd hebt zijn de Managed DirectX 1.1 assemblies die je nodig hebt en die je kunt gebruiken in zowel .NET 1.1 als 2.0. Vanaf Oktober/December 2005 zijn er wel de MDX 2.0 assemblies, maar die zijn nog in beta dus ik denk niet dat je daar aan wilt beginnen.

Een alternatief is om de Empty Project sample uit de Managed sectie van Sample Browser te installeren en deze te gebruiken als basis voor je DirectX applicatie. Hieraan zijn al de correcte assemblies toegevoegd (dan weet je of het werkt) en de basis is al gelegd voor een goede DirectX programmastructuur.

Enfin, als je het aan de gang hebt, dan kun je op onze site wel weer ff verder :)

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 14:56
Het screenshotje komt van www.csharp-home.com, en blijkbaar heeft de TS dus al een site voor hulp ;)

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
J27 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 18:17:
Mogelijkheidje: Ik meen dat er een directx c# sdk bestaat, heb je deze gedownload en geinstalleerd, of gebruik je de 'standaard' sdk ?
Ik heb de volledige SDK gedownload

@websjwans dat zijn de referenties die het zouden moeten zijn. Ik heb op de website waar dat plaatje vanaf komt gekeken voor een oplossing maar dat stond er niet!

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:07:
Euhm... Ik snap het niet helemaal... Als je in dat screenshotje wat je hebt gepost gewoon op OK klikt, dan worden de correcte references toegevoegd. Die assemblies die je geselecteerd hebt zijn de Managed DirectX 1.1 assemblies die je nodig hebt en die je kunt gebruiken in zowel .NET 1.1 als 2.0. Vanaf Oktober/December 2005 zijn er wel de MDX 2.0 assemblies, maar die zijn nog in beta dus ik denk niet dat je daar aan wilt beginnen.

Een alternatief is om de Empty Project sample uit de Managed sectie van Sample Browser te installeren en deze te gebruiken als basis voor je DirectX applicatie. Hieraan zijn al de correcte assemblies toegevoegd (dan weet je of het werkt) en de basis is al gelegd voor een goede DirectX programmastructuur.

Enfin, als je het aan de gang hebt, dan kun je op onze site wel weer ff verder :)
Ik heb een sample project geopend en geprobeerd te compiled. Alleen zegt hij dan gelijk dat ie de namespace Microsoft.DirectX niet kan vinden

Verwijderd

Sorry, dan had ik je even verkeerd begrepen... Naja, het is minder dat hij niet goed intergreert met Visual Studio... Heb je misschien op 'Nee' geklikt toen hij vroeg of het goed was dat bij de integratie de VS toolbars gereset zouden worden? Dat is het enige wat ik zo snel kan bedenken wat problemen zou kunnen opleveren met de SDK installatie.

Als lapmiddel zou je de referenties 'handmatig' kunnen toevoegen door op 'Browse...' te klikken en de DirectX DLL te selecteren. Heb je trouwens al eens geprobeerd de SDK opnieuw te installeren?

Als dat ook niet helpt, dan zou je de December 2005 SDK eens kunnen proberen, misschien hebben ze wat gerommeld met de integratie met VS 2003 sinds toen. Ik gebruik nu VS2005 met de Feb SDK, dus ik kan dit helaas niet checken, maar er is eigenlijk niks veranderd sinds December op MDX gebied, behalve samples voor de MDX2.0 beta.

Succes in ieder geval! :)

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
Ik heb de SDK opnieuw geinstalleerd. Ik heb niks geen Ja/Nee geval gekregen voor resetten van toolbar. Ik probeer de die update "December 2005 SDK" wel te installen kijken wat ie dan doet!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ze komen WEL voor in je dialogbox ?

de DX dll's zijn net die dll's die je ziet!

microsoft.directx.dll etc zijn de dll's die je moet referencen.
je moet enkele rekening houden met de versies daar.

en daarna kun je gewoon de namespace referencen en klaar is kees

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
nee ze komen niet voor in me dialogbox!

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
Vandaag ga ik de update installen zal wel laten weten of het daar aan ligt. Wat lijkt jullie beter. Eerst de SDK deinstallen die ik nu heb of er gewoon over heen knallen?

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10-2025
Valor schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:03:
Ik heb de SDK opnieuw geinstalleerd. Ik heb niks geen Ja/Nee geval gekregen voor resetten van toolbar. Ik probeer de die update "December 2005 SDK" wel te installen kijken wat ie dan doet!
Heb je wel de juiste SDK.

Ik dacht namelijk dat je voor C# de Managed SDK nodig had.

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
barfieldmv schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:05:
[...]

Heb je wel de juiste SDK.

Ik dacht namelijk dat je voor C# de Managed SDK nodig had.
Ja dat dacht ik ook maar als je bij de SDK omschrijving kijkt zit dat er allemaal bij in! Goed nu eerst installen :)

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:01:
Als dat ook niet helpt, dan zou je de December 2005 SDK eens kunnen proberen, misschien hebben ze wat gerommeld met de integratie met VS 2003 sinds toen. Ik gebruik nu VS2005 met de Feb SDK, dus ik kan dit helaas niet checken, maar er is eigenlijk niks veranderd sinds December op MDX gebied, behalve samples voor de MDX2.0 beta.

Succes in ieder geval! :)
He websjwans bedankt voor je reply. Het was idd het installen van de December 2005 SDK. _/-\o_ :Y)
Pagina: 1