[FP2003] Achtergrond automatisch aanpassen aan resolutie

Pagina: 1
Acties:

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-03 16:12
Ik ben bezig met een site (m.b.v. FrontPage2003), nu wil ik mijn achtergrondplaatje laten meerekken met de ingestelde resolutie van iemand zijn beeldscherm. Iemand met een resolutie van 800x600 moet mijn plaatje dus helemaal te zien krijgen, ook als iemand een resolutie van 1600x1200 heeft. Ik heb een idee dat het een simpele instelling ergens in FronPage is maar ik kan het niet vinden...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je wilt je achtergrond plaatje gaan scalen?

Kijk eens naar mogelijkheden met HTML (liever CSS) om een scalable image te gebruiken (100%). Ik vraag me alleen af ofdat ook echt mooi wordt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

een background image kan niet gestretched worden

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 09:46

Acid_Burn

uhuh

Mischien kan je beter kijken naar een goed tileable plaatje. Of beter nog geen achtergrond plaatje, over het algemeen komt dat de leesbaarheid niet ten goede.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Alm4riC
Er is in ieder geval geen leesbaarheid. :) Gewoon een 'donker-naar-licht' achtergond. Kan het ook niet als ik de achtergrond in een tabel gooi?

Verwijderd

nee, het soort element dat je gebruikt maakt geen fluit uit voor wat je ermee met de opmaak kan doen

• Alm4riC
Zoiets dus?

(Let niet op de opmaak, had 'm tijdens het typen hier netjes uitgetypt maar in het topic zelf komt alles recht onder mekaar :o )

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
 <html>
<head> 
    <title>Achtergrond stretch</title>
        <style type="text/css">
            body {margin:0px;}
            #bg_image 

{
            width: 100%;
            height: 100%;
            left: 0px;
            top: 0px;
            position: absolute;
            z-index: 0;
            }

#contents 

{
z-index: 1;
position: absolute;
}

</style>
</head>

<body>

<div id="bg_image"> 
            [img]"images/blaat.jpg"[/img] 
        </div>

<div id="contents"> 
            Testttt
        </div> 

</body>
</html>

[ Voor 50% gewijzigd door Alm4riC op 23-02-2006 10:16 ]

• bvp
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-04 15:45

bvp

tip: gebruik code-tags voor opmaak behoud ->
code:
1
 code

Maar dan is je vraag nu toch al beantwoord? Op deze manier schaalt je plaatje toch al mee met de achtergrond :?

edit: ^ yep :)

[ Voor 7% gewijzigd door bvp op 23-02-2006 10:38 ]

• Alm4riC
bvp schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:08:
tip: gebruik code-tags voor opmaak behoud ->
code:
1
 code

Maar dan is je vraag nu toch al beantwoord? Op deze manier schaalt je plaatje toch al mee met de achtergrond :?
Ja, m'n vraag is nu wel beantwoord :)

--

Topic kan dicht...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zou alleen je 'background image' op z-index -1 stoppen ;)

Daarnaast gaan topics niet per definitie op slot:
[q]
Een topic kan op verschillende manieren ten einde lopen. Een verstomde discussie bijv. behoeft geen uitleg, maar in 2 specifieke gevallen verwachten wij het volgende:
  • slotje: Een moderator heeft je topic gesloten. Neem in dat geval altijd goed de sluitmessage door. Bij twijfel/vragen kun je contact opnemen met de moderator in kwestie via 1 van de mogelijkheden in zijn profiel.
  • opgelost: Je hebt een probleemtopic geopend en het is opgelost. Post dan altijd op welke manier je het hebt opgelost. Op deze manier is het voor een volgende lezer ook makkelijker een oplossing te vinden. Post ook als je het uiteindelijk hebt 'opgelost' door middel van een herinstallatie of format. Opgelost betekent niet dat het topic daarna op slot moet.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1