Toon posts:

[MP3] Gegevens mp3-bestanden uitlezen

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Zoals de topic-titel al duidelijk maakt zoek ik een programma waarmee ik enkele
gegevens van een mp3-bestand kan zijn, met gegevens bedoel ik met name dingen
zoals: duur, bitrate, volume. Het mooiste zou natuurlijk zijn wanneer ik dit van een
aantal bestanden tegelijk kan zien. Dus zoals jullie wel zullen verwachten is mijn
vraag: Kent iemand een programma waarmee dit mogelijk is?

Alvast bedankt! :)

Ohja, voor het uitlezen van het volume heb ik al het programma MP3-Gain geprobeerd, maar
het nadeel is dat je hier enkel en alleen het volume kunt zien

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

verkenner bied alle informatie die je wil behalve volume. Is verkenner icm mp3gain voor jouw niet wat je wil?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk eens naar het programmaatje EncSpot. Voor zover ik weet heeft hij alle opties behalve volume er in zitten.

Dus inclusief meerdere bestanden tegelijk bekijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Outerspace op 22-02-2006 17:46 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Foobar2000 is een speler die dit kan. Hij kan alles laten zien wat je wil, inclusief replaygain (gemiddeld volume van track of album) en peak. Dit vergt wel wat tweaken, maar ik neem aan dat je daar as tweaker niet vies van bent.

Zorg dat je het Columns UI component installeerd want deze kan alle informatie netjes in de playlist in kolommen tonen.
Met Columns UI maak je bijvoorbeeld een kolom met de lengte van het mp3tje door simpelweg %_LENGTH% in te voeren of %__replaygain_track_gain% voor het volume van het nummer. En zo hetzelfde voor alle andere informatie die je wil zien.

Foobar, je denkt ook aan alles! B)

Veel succes!

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 18:16

syserr

kangoeroe

Hmm, ik denk dat MP3-Info Extension wel doet wat je wil. Hiermee kun je ook bijvoorbeeld per bitrate een ander type icon voor je MP3 bestanden kiezen. Tis wel een wat oud en niet regelmatig ge-update programma maar het komt mij zo af en toe nog wel goed van pas. Zie voor jezelf op http://www.mutschler.de/mp3ext/

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, ik zal 't een en ander eens gaan uitproberen!
Pagina: 1