Toon posts:

ADSL Kliksafe werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor degenen die er niet bekend mee zijn. Kliksafe is een soort filternet. Voor mijn werk moest ik deze aanleggen maar ik stuit op het volgende probleem:

Het gaat om adsl over isdn, op de modem heb je ook gewoon adsl signaal en als je in de modem inlogt zegt die ook netjes dat die verbonden is en je hebt een wan adres.

Om te kunnen internetten moet je in je browser een proxy opgeven:

proxy.kliksafe.nl
poort 8080

Na dit allen gedaan te hebben kun je gewoon dus niet internetten. Hij zegt een website gevonden te hebben maar de statusbalk komt niet verder. Ik heb met verschillende systemen geprobeerd maar dat maakte geen verschil.

Pingen naar een ip adres gaat zonder problemen, ook een ping naar www.google.nl gaat probleemloos. Na contact te hebben gehad met Kliksafe lag het probleem ook niet bij hen want ze konden gewoon de modem pingen.

ik ben ten einde raad. heeft iemand misschien nog een tip/advies wat ik zou kunnen proberen?

Bij voorbaat dank.

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Kijken of je zonder proxy wel kan internetten, zo ja, dan is je internet helemaal goed.

Dan kan het nog aan 2 dingen liggen, firewall en kliksafe. Maar dan kan je altijd kliksafe even mailen om te vragen of zij requests van jou zien. Ik denk dat er iets bij kliksafe dan niet helemaal snor zit.

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-02 16:49
Probeer eens bij je proxy instelling int te typen:

proxy-kliksafe.nl

Dus een streepje i.pv. een punt.

Net even zelf geprobeerd, het is dus wel een punt en geen streepje.

Daarna werkt het dus wel, en ik moet dan een gebruikersnaam + wachtwoord voor safeklik invullen.

[ Voor 47% gewijzigd door Guust Flater op 22-02-2006 17:55 ]

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik ben zelf ook een Kliksafe gebruiker.

Het proxy adres is gewoon proxy.kliksafe.nl:8080

Zonder proxy kan je niet internetten.

Je kan proberen een andere proxy-server te gebruiken bijv:
130.104.72.200:3124

Verwijderd

Topicstarter
das dus het vreemde..... proxy heb ik juist ingevuld, ik kan hem ook gewoon pingen maar dan is het de bedoeling dat je op een gegeven moment als je ie/mozilla opent je een gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen. zover kom die dus niet... en zonder proxy kan je helemaal niet internetten.

Ben nu niet in de mogelijkheid om te proberen het ip van de proxy in te vullen maar dat kan ik nog wel proberen.

Ps zou het ook niet aan de modem kunnen liggen?

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
proxy.kliksafe.nl 8080 werkt goed

proxy.rdnet.nl 8080 kan je ook proberen

Probeer het eens op een andere pc, bv bij je thuis, deze proxy servers zijn ook via andere internetverbindingen te gebruiken (ik gebruik hm momenteel via een ADSL verbinding van HetNet) zolang je maar gebruikersnamen en wachtwoorden van kliksafe klanten weet te onthouden om in te loggen... ;)

Dan weet je iig waar je het probleem moet zoeken (waarschijnlijk in de pc van die klant)

Verwijderd

Topicstarter
heb geprobeerd, hier doet die het gewoon, geen probleem...

wat zou het dan toch zijn? modem?

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Modem lijkt mij probleemloos te werken (naar buiten toe pingen werkt iig)
Bij die klant zn email alvast instellen, en kijken of pop en smtp servers te bereiken zijn, dit werkt gewoon rechtstreeks? niets aan de hand.(werkt dit niet, modem ruilen...)

Moet dan toch echt aan de proxy instellingen van de browser liggen, let op tikfouten, ik ben ook wel eens een uur bij een klant aan het tobben geweest om een tikfout (cliksafe en clicksave gebruikt ipv kliksafe) de oude instellingen van rd net werken ook nog prima.
proxy.rdnet.nl
pop.rdnet.nl
smtp.rdnet.nl

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Zoals ik hier boven al zei, probeer het eens met een andere proxy server, bijvoorbeeld:
-> 130.104.72.200:3124
die gebruik ik ook wel eens, als een site onterecht geblokkeerd wordt. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
onbegrijpelijk, na vele contacten met, kpn, solcon en kliksafe waarbij geen van allen de schuld op zich wou nemen werkt het adsl sinds vandaag.

Toch onbegrijpelijk, bij wie de fout nu lag is onduidelijk maar toch allen bedankt voor de reacties!

Martijn

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:35
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 10:22:
onbegrijpelijk, na vele contacten met, kpn, solcon en kliksafe waarbij geen van allen de schuld op zich wou nemen werkt het adsl sinds vandaag.

Toch onbegrijpelijk, bij wie de fout nu lag is onduidelijk maar toch allen bedankt voor de reacties!

Martijn
Ik heb gehoord dat er een probleem was bij kliksafe: pingen ging wel, http verkeer niet.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Pagina: 1