[stagiair gezocht] RHEL, VMWare/Xen, scripting en clustertje

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14
... zijn de kernwoorden.

disclaimer:
Ik heb geen enkel flauw benul of ik nu in overtreding ben met een forumregel die nog niet ontdekt heb, dus doe ik het maar; ik plaats/we zoeken een stagiair met HBO/WO niveau.

disclaimer 2:
Deze oproep geeft 0.0% garantie op een spannende en uitdagende stage plek, ik heb daar zelf namelijk geen bevoegdheden voor.

Waar?
NIKHEF - Nationaal Instituut voor Kernfysica en Hoge Energie Fysica
www.nikhef.nl

Omgeving/Afdeling:
Computer Technology, Physics Data Processing.

Waar moet ik dit plaatsen/in welke onderzoeksrichting is dit?
We werken aan de ontwikkeling van Grid software voor de LHC experimenten en de (inter) nationale Grid community. We moeten immers op grote schaal 15PB per jaar zien op te slaan, verwerken, herverwerken en nog eens opslaan en herverwerken (en ja, hier staat Peta Byte).

Wat mag je doen?
We hebben een computer cluster voor de (inter)nationale wetenschappelijke community. De cluster dienen als de grote rekenmachines. Deze rekenmachines willen we uitrusten met VMWare (of Xen) om iedere gebruikersopdracht in een Virtual Machine zich af te laten spelen. Dit lost vele problemen op die er nu zijn. We willen dus het hele cluster virtualiseren. Dit betekent dat een VM moet worden in geschoten op een Worker Node (de feitelijke rekenmachine), de opdracht van de gebruiker moet getransporteerd worden tot binnen de VM en vervolgens moet de VM omgeving de opdracht uitvoeren en teruggeven aan de clusteromgeving voor verdere behandeling door de Grid middleware.

Deze ontwikkeling moet worden ingebakken in de bestaande omgeving. Op zich lijkt dit een zooi regels script code schrijven, maar dat kan nog wel eens tegenvallen.

Wat verdien ik er aan?
Een dikke plek in Google als het je lukt. :+

Disclaimer 3:
ik kan je niets garanderen, maar een stage vergoeding enzo zit er wel in.

Spreekt het je aan, dan kan je hier of op mijn mail reageren of jij de Tweaker bent die wij kunnen gebruiken.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nee hoor, de kernwoorden zijn "spam/werving mogen niet op GoT" :)

Dit topic is gesloten.