opteron 144 VS athlon 3500+ venice

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• themodfather
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:38
ik kan waarschijnlijk van een vriend tegen een schappelijk prijsje een S939 3500+ venice core kopen
maar als je naar een opteron kijkt, die heeft 1 mb cache en is maar 400mhz lager geklokt
ik wil het systeem vooral gaan gebruiken voor games

wat lijkt jullie de beste oplossing: opteron 1.8Ghz 1MB cache of athlon64 2.2Ghz 512KB cache?

en als jullie voor de athlon64 zouden kiezen wat is dan een redelijke prijs hiervoor?

The ModFather

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:44

Maasluip

Kabbelend watertje

Als je de pricewatch een beetje doorneust zie je dat AMD over het algemeen een rating van 200 extra geeft voor 1M cache of bij gelijkblijvende rating een 1M cache processor 200 MHz lager draait.

In dat licht bekeken is de Athlon 64 beter.
Maar zoek eens wat benchmarks op zou ik zeggen.

Signatures zijn voor boomers.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Prijzen kun je in de Pricewatch vinden. :)

Edit: Staat hierboven al dus.

[ Voor 29% gewijzigd door RoD op 22-02-2006 15:57 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
MHz'en! Dus de 3500+. Het grotere 1MB L2 cache geeft verbazingwekkend weinig prestatievoordeel t.o.v. 512KB L2 cache terwijl deze cpu's uitstekend schalen met MHz'en.

Echter, hier kun je serieus genoeg over vinden op het net (er zijn genoeg vergelijkingen te vinden tussen de diverse S939 Athlon's, daar kun je vrij makkelijk zien wat extra cache en/of MHz'en vermag). En wat de prijs betreft, zie V&A en andere 2ehands site's waar cpu's aangeboden worden, dan heb je al vrij snel een idee wat zoiets mag kosten. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.